Riktigt vårväder

Idag har vi haft ett underbart vårväder. Jag körde ner till Höllviken redan på förmiddagen och sedan har jag tillbringat nästan hela dagen tillsammans med Katta, som är en mycket god och gammal vän. Vi har gått en lång promenad på stranden och vi satte oss borta vid fiskeläget och njöt av solen. När vi kom hem efter promenaden gjorde vi en god sallad och satte oss att äta ute. Man behövde inte ens ha jacka på. Det var helt underbart.

Sedan gick jag till vårt hus (vi bor nära varandra) och tog lite bilder och snackade lite med "gubbarna". Jag vill gärna vara där varje dag, men jag känner mig så ivägen. Det är full rulle nu, med aktiviteter i många rum.

Vi börjar att titta på plåtarbetet. Benny (plåtslagaren) förklarade hur denna kant, liksom ska vara vågig, för att vattnet ska rinna på rätt ställen. Vilket hantverk!
image424


image425

Här står Christian högst uppe. Ni ser så blå himlen är!

image426

Och här står Benny och beräknar plåtåtgång.

image427

Utifrån byggställningen kunde jag ta denna bild in i allrummet på ovanvåningen. Där har de vävspänt väggarna och håller på att måla taket.


image429

Samma allrum fast nu är jag inomhus och tar bilden.

image430

Efter att ha läst era kommentarer valde vi tillslut ljusgrå fog i vårt badrum. De flesta verkade tycka det.. Det blir nog bra..
image431

Här ser man hålet där det nedsänkta badkaret ska vara och duschnischen. I duschen valde vi en beige sjöstensmarmor, men ni när den kommer upp tycker jag att den är för gul... Hoppas att den känns mer beige när den är fogad och klar. På golvet ligger en svart sjösten, stor i badrummet och mosaik i duschen.

Kommentarer
Postat av: camilla

Her skjer det jo kjempemye, ser veldig fint ut! Hos oss er det hustegninger det går i for tiden, men allting tar visst tid her...

2008-04-03 @ 18:16:01
URL: http://camillaathome.blogspot.com
Postat av: agnetas chabby chic

Hej, åh vad roligt det måste vara att se sitt nya hem växa fram, du frågade om påslakan som jag sytt, jo jag har dem så smala och mina duntäcken som inte är allt för tjocka lägger sej tillrätta där i... det ska bli roligt att kolla på din blogg nu... kram

2008-04-03 @ 20:34:31
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0