Bloggtips

Jag följer många inredningsbloggar och en del trädgårdsbloggar och några andra. Men eftersom jag själv har en husbyggarblogg, är det de bloggarna som intresserar och inspirerar mig mest. Jag har många som jag följer med spänning, men jag har tre klara favoriter. Här kommer de!

 

Colonial East

En blogg som handlar om en takresning som kommer till stånd om ca tre veckor. De har ett enplanshus som ska få en våning till.

Att följa Colonial Easts funderingar och planeringar kring denna ganska stora förändring av huset, är både roligt och inspirerande. Familjen har en träffsäkerhet när det gäller inredning, som inte slås av många jag sett i alla fall. Stilen är lite gammaldags, blandat med mycket kolonialt och en del orientaliskt. Det låter kanske lite galet, men gå in och förförs! Framför allt är jag imponerad av deras detaljplanering. Alla tycker att vi planerar allt i minsta detalj, men här får jag smäll på fingrarna.

Börja läsa nu, så att ni hinner med allt innan det är dags för det stora taklyftet i slutet av augusti.

 

 

Small Town Style

En underbar blogg om ett sekelskifteshus som med varsam hand renoveras och byggs om. Roligt är att följa Saras jakt på detaljer som ska passa huset. Förutom att det är roligt att följa själva bygget, är det väldigt kul att se Saras alla bilder från staden de bor i. Hon tar vackra foton på vackra hus. Vi har samma förkärlek för sekelskiftesromantiken och därför njuter jag ofta av Small Town Saras blogg.

 

 

Tinnar och Torn

Petronella och Örjan bygger ett fantastiskt hus. De skriver omväxlande om planering, funderingar och om rena arbetsinsatser. Det som ger bloggen en extra dimension är att de turas om att skriva. Det är kul att läsa ur bådas synvinkel. Huset de ska bygga är ett A-hus med ett riktigt torn på. Huset kommer den 26 augusti, så om ni hoppar in och börjar läsa allt nu, så är ni med vid husleverens. Det ska bli så spännande, och jag vet precis hur de känner sig. Den dag huset kommer är overklig, stor och lite magisk. Önskar att jag bodde närmre så att jag kunde åkt dit med champagne och firat tillsammans med dem.


Kommentarer
Postat av: elinor

Godmorgon, gå gärna in på min blogg och rösta fram vilka skror du tycker är finast! hoppas du får en trevlig helg! Kramar

2008-08-01 @ 08:43:43
URL: http://littleellie.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack för bloggtipsen! Kram Sandra

2008-08-01 @ 12:18:47
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Petronella

Hej där! Tack för de fina orden, de behövdes som lite uppmuntran kan jag säga. Sa just till Örjan imorse att det känns som allt står still just nu. Han håller iofs på med det sista innan gjutning men jag går som på nålar och bara väntar men får inget riktigt gjort. Så när jag läste ditt inlägg så blev det lite; Ja men just det det KOMMER ju faktiskt snart. Man har väl aldrig önskat att semestern ska gå fort förut ;o) Kramar Petronella

2008-08-01 @ 12:21:21
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com
Postat av: Vildängel

Tack för några bra bloggtips! Det är alltid kul att hitta till nya bloggar!

2008-08-01 @ 13:14:38
URL: http://vildangels.blogspot.com
Postat av: Lösvirkesbyggarna

Tack för jättebra tips. De passar oss perfekt eftersom vi bygger i sekelskiftesstil. Man kan aldrig få nog av inspiration!

Kramar Anna

2008-08-01 @ 13:41:21
URL: http://annajoakim.blogspot.com
Postat av: Sara Small Town

Gulle dig :-) Jag blir SÅ glad för din snälla ord! (+ de extra besökarna jag fått idag tack vare dig!)



Tack.



Extra stor sommarkram

/Sara Small Town

2008-08-01 @ 17:51:14
URL: http://smalltownstyle.blogg.se/
Postat av: colonialeast

Hej Viveka! Började undra vad alla besökare kom ifrån men nu förstår jag. Tack för pushen och din fina beskrivning av vår blogg! Det var riktigt bra bloggtips :-) Hoppas du haft en härlig dag!! Kram!!

2008-08-01 @ 22:12:35
URL: http://colonialeast.blogspot.com
Postat av: Mia

Hej!



Tack för de fina bloggtipsen! Colonial east brukar jag besöka men de andra skall jag genast kika in till :)



Kram

Mia

2008-08-02 @ 00:02:38
URL: http://lillablanka.blogspot.com
Postat av: Maria

Hej Viveka,



Nu har jag fått hem min R180 ;-)



Nu förstår jag precis vad du menade när du provlåg din, ha ha.



Underbara bilder på havet förresten och vilken tajming ni hade med vädret inför premiären med poolen!



Kram Maria

2008-08-02 @ 11:55:13
URL: http://www.lundinsnyahus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0