Vår väggfasta soffa

Ni som varit med ett tag här, har nog märkt att vi har försökt få in ganska mycket från vår gamla sommarstuga i det nya huset. För ett tag sedan fick jag en kommentar med önskemål om att visa vår väggfasta bänk lite närmre, så det tänkte jag göra nu. Bänken satt i sommarstugan när vi köpte den, och när vi ritade huset, fick bänken en central plats redan på ritbordet.
Jag älskar den, även om den är lite väl krusidullig i mitt tycke egentligen.


Överdelen är ganska ren och fin, vi har figursågat bort lite som vi tyckte var för krusidulligt.

Denna form gillar jag

och denna

men detta tycker jag egenltligen är lite mycket... fast det får vara så, jag älskar min soffa.

och jag tycker att den passar bra in i vårt hus.

Kommentarer
Postat av: Sök och du skall finna

2008-08-17 @ 12:15:44
Postat av: Sök och du skall finna

Originellt och snyggt!



Kul med annorlunda idéer.



Varma hälsningar.

2008-08-17 @ 12:17:10
URL: http://2bloggen.blogspot.com
Postat av: lisas torp

Vilken vacker soffa - nästan som en kyrkbänk och som förstärker atmosfären i huset ytterligare!

Så jättefint den passar in under fönstren!



Kram

Lisa

2008-08-17 @ 14:20:28
URL: http://lisastorp.blogspot.com
Postat av: Lösvirkesbyggarna

Verkligen jättefin! "Krusidullet" sitter på det rätta stället, där det inte är så framträdande, men ändå ger soffan karaktär.

Kram Anna

2008-08-17 @ 14:33:34
URL: http://annajoakim.blogspot.com
Postat av: Fialia

Jag gillar också soffan, och så kan man ju sitta så många på den. Hur många man än är så går det att klämma in en till. :D

2008-08-17 @ 19:57:36
URL: http://scrappa.blogg.se/
Postat av: Sara Small Town

Åh, så jag gillar eran platsbyggda soffa! Jag tycker den är så "sötsnygg" (om du förstår vad jag menar...).



Den ger en sådan gammal känsla i erat nya hus och passar perfekt ihop med de gamla spröjsade fönstren!



Tack för din kommentar på byggdagboken. Du frågade när bygget ska vara klart och jag kan ärligt säga att vi faktiskt inte vet. Snickarna kommer nog att vara klara i oktober och då lämnar de utbygget snickarklart (vi målar, tapetserar, och lägger golv). Bygget skulle egentligen varit snickarklart i somras….



Men förutom själva utbygget finns många moment kvar inne i vårat befintliga hus. De två största och mest tidskrävande är att en ny trapp ska in (som medför ny elcentral och nydragning av vattenledningar.) och hall och allrum på övervåningen, där den nya trappen ska in ska renoveras.



Vi hade hoppats på att bli klara till jul, men vi kommer inte hinna nu. Innan hela huset är bobart dröjer nog minst ett halvår skulle jag tro. Lagom till min 35 årsdag i februari hoppas jag att vi kan njuta av våra dryga 200kvm boende :-)



Stor kram

Sara Small Town



ps jag har skickat mail till tailsweep och frågat dem om annonsering! ds

2008-08-19 @ 08:40:37
URL: http://smalltownstyle.blogg.se/
Postat av: marjut

Var kommer bordet ifrån?

2008-08-23 @ 16:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0