Färgnummer, reportage och renovering

För er som frågat, och för alla andra som kan vara intresserade, vårt hus målas i kulör: S0702Y.

Idag har det varit en rar tjej som heter Maria-Isabel hos oss. Hon är fotograf och ska göra ett reportage om vårt husbygge. Från tanke till färdigt hus, ungeför som denna blogg. Ni som följer min blogg kommer säkert att känna igen er en hel del, men det kan vara kul att se det ur någon annans synvinkel. Idag har vi bara pratat och tittat på huset. Jag har berättat en massa om hur vi tänkte och så vidare. När huset är klart kommer hon tillbaka och tar en massa bilder som sedan ska bli själva "hemmahos"-reportaget. Jättekul och spännande.

Sedan var det det här med renovering. Vi har ju en del gammalt som ska in i det nya huset. Här ser ni några exempel:
image321
Denna dörr ska bli skafferidörr. Vi hittade den på vinden i sommarstugan och Micke började genast peta av masoniten som de hade satt på. Under masoniten fanns fina speglar. Till dörren finns också ett kammarlås (visst passar det bra i ett skafferi?).
I alla fall har vi (mest Micke då...) slipat och spacklat igen spikhål och fixat och grejat, och:
image322
grundmålat, och:
image323
målat i den slutliga färgen. Detta är alltså den "gröna" färg vi ska ha i köket. I mina ögon är den inte grön utan mer bruten vit. Men snygg är den!!
På denna dörr ska jag skriva Skafferi med snirkliga bokstäver... någon gång när jag känner mig stadig på hand..
Sedan har vi:
image324
denna dörr som har suttit som ytterdörr på sommarstugan, den var ganska rappig, och behövde renoveras lite..
image325
den är inte klar men färdigare än nyss. Denna dörr ska få sin plats i garaget, mellan förrådesdelen och garagedelen. Det blir fint.
image326
Och sist men inte minst vill jag bara visa de fönster vi ska ha i väggen mellan kök och vardagsrum. De är inte alls klara, men vi får väl jobba på det... Katten heter Beckham och är 6 månader. Och ursöt!
Ha en trevlig helg allihop!!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Åh vilket spännande reportage!
Blir det i ngn tidning?
Skoj!

Jättetack för färgnummer, och att du tog dig tid att gå till min blogg för att skriva upp det. TACK!

2008-02-29 @ 16:39:54
URL: http://skrivarmamma.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Hej på dej!
Oj, här händer det saker! Vilket underbart hus ni kommer att få! Plåttak är ju helt rätt i stilen och fönstren är ju jätteviktiga! Så fyndigt att ta till vara gamla dörrar för att sen återanvända dem.
Jättevackert kommer det att bli, jag ser verkligen fram emot reportaget!

Tackar för titten hos mej!

Ha en riktigt skön helg!

Kram

Lisa

2008-02-29 @ 19:56:02
URL: http://lisastorp.blogspot.com
Postat av: Anna

Kul att ni sätter in gamla detaljer i ert nya hus! Det kommer att bli ursnyggt!

2008-02-29 @ 22:16:02
URL: http://hallakulle.bloggagratis.se
Postat av: Mamma Mia

När jag ser dina bilder så blir jag alltid sugen på att flytta in i ett gammalt hus, alternativt bygga nytt i den stil ni bygger - så att jag kan ha möbler m.m. med fina gamla detaljer som du visar på bilder. Sen vill jag ju ha en Beckham också förstås! Vilken söt lite kille!

2008-03-01 @ 12:09:16
URL: http://mammamiashomesweethome.blogspot.com/
Postat av: Pernilla

Min man fastnade också för bloggen och han störtgillar de gamla detaljerna.
Skulle bara hälsa det. :)

2008-03-02 @ 17:05:44
URL: http://skrivarmamma.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Vilket underbart hus och grattis till reportaget!
Det är första gången jag hittar hit men jag kommer att fortsätta att följa ert bygget.

//Jenny

2008-03-02 @ 23:34:57
URL: http://taklyft.blogspot.com/
Postat av: Designa din blogg - För dig som vill sticka ut i mängden

Hej!
Tack för att du vill bildlänka..=)
Om du kollar det här inlägget, så kan du läsa en bit ner hur du gör en radbrytning, lägg in det mellan dina saker i kodmallen:
http://www.designadinblogg.se/1204070558_lite_htmlgrunder.html

Lycka till!

2008-03-03 @ 00:46:00
URL: http://www.designadinblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0