Kakelugn beställd!

Vad kul att så många tycker att vårt skåp blev bra, jag blev positivt överraskad själv faktiskt. Jag hör av mig om vi inte har plats med det..:)
Vi har bestämt oss för denna kakelugn från Cronspisen för jättelängesedan:



image282

men jag är inte särskilt förtjust i mässing, åtminstone inte när det lyser så att det nästan sticker i ögonen. När vi var inne och skulle beställa den, så sa jag att jag tyckte att det var synd att det var mässing och ett par dagar senare fick jag ett mail från Lorettta på Vedkraft i Vellinge (snälla människa) där hon skrev att de precis börjat tillverka metalldetaljerna i krom. Så här ser det ut då:

image283

Vi bestämde oss för den kromade varianten utan att ha sett den på riktigt. Hoppas att vi valde rätt...

För övrigt har vi tillbringat dagen med att göra i ordning en gammal dörr som Micke hittade på vinden i vår sommarstuga. Då hade den masonit på sidorna och var allmänt ful. Men när vi började undersöka den visar det sig att den har fina speglar bakom och ett sött kammarlås. Precis vad vi behöver till vårt platsbyggda skafferi. Så idag har jag kört med värmpistol och Micke har gått efter med skrapan, sedan har han slipat hela dorren, spacklat igen alla spikhål som fanns efter enterniten och så har han hunnit grundmåla ena sidan av dörren. Bilder kommer när den är klar (eller mer klar än nu i alla fall.)


Kommentarer
Postat av: Mia

Wow vad fin kakelugn! Tycker precis som du om mässing, så jag är säker på att ni valt rätt :) Min man envisas med att ha (fula) mässingslister mellan rummen i vårt hus (då det blir övergång från ett golv till ett annat..gillar dom inte alls! :)
Vad spännande det låter med skafferidörren..!
Japp, mina påskägg ja..jo jag bara skrev ut lite fina bilder/texter och klistrade fast på ett gammalt grälligt påskägg och band ett fint band runt :)
Kram
Mia

2008-02-03 @ 22:32:47
URL: http://lillablanka.blogspot.com
Postat av: Vella

Hej!
Vilket underbart hus ni bygger.....följer er resa med spänning. /Vella

2008-02-04 @ 19:19:49
URL: http://vellasgarden.tradgardsblogg.se/
Postat av: Camilla

Kjempenydelig ovn!!!

2008-02-04 @ 19:41:06
URL: http://camillaathome.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0