Kök

Köksgolvet har ni ju redan sett, likaså en bild på hur köket kommer att vara disponerat, men jag kom på att ni inte har fått se vilka luckor vi valt.
image191
Kvänums Broby pärlgrön (bli inte förskräckta nu, de är vita, fast med en brytning åt grönt, jättesnygg färg faktiskt). Vi ska inte ha bildens knoppar utan vita i porslin.
Till detta, rostfria kyl och frys (Husqvarna med vatten) rostfri ugn och micro och denna fläkt ska hänga över köksön:
image192
Frankes Tube Free
Jag tror att det kan bli en härlig brytning mot det lite gammeldags köket.

När jag var i Stockholm, och hälsade på min syster för ett par år sedan så var vi på lite antikvitetsaffärer på Södermalm. Vi trodde väl aldrig att vi skulle köpa något där, det borde ju vara mycket dyrare än hemma i Skåne, men icke sa Nicke. Jag hittade denna förtjusande kökssoffa
image193
som jag bara inte kunde motstå. Den fanns på Södra Skattkammaren Han ville ha 1800 kronor för den, och han fixade frakt till mig för 700. 2500 för den soffan, det hade jag inte fått den för hemma. Vi har tagit av det fula tyget och slitit ut alla gammal haml som fanns i som stoppning och så har vi dynor på den i stället. Jättefin står den nu och väntar på att köket ska bli klart.
Lite senare satt jag och tittade på Södra skattkammarens hemsida, och då hittade jag ett slagbord jag inte kunde motstå. Syrran fick rycka ut och titta på det och så vips hade vi köpt ett fint slagbord också.
image194

I stugan (som vi rev för att få plats med huset (snyft)) fanns jättefina stolar som har fått vit färg och som ska få plats i det nya köket också.
Ååååå vad jag längtar till sommaren..

Kommentarer
Postat av: Skatan

Vilka härliga fynd du har gjort...nu måste jag besöka den där adressen du tipsar om : )

Trevlig helg!

2008-01-04 @ 22:11:48
URL: http://www.omlivetiettskatbo.blogspot.com
Postat av: Camilla

Når du nevnte kjøkkenet ditt på bloggen din, måtte jeg bare inn her en tur til og se på det, synest det er fantastiskt fint, både fargen og utformingen, synes det er så fint med gammeldagse dørene som ligger "inni" skapstammene...

2008-02-05 @ 13:27:19
URL: http://camillaathome.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0