Nya bilder

Årets första bilder från bygget kommer här. Just nu jobbar killarna mest inomhus och det är mest saker som inte är så kul att ta foto på, som tex att installera fläktsystemet... inte så kul att titta på men likväl viktigt!
Lite bilder tog jag i alla fall.
Först en snygg detalj ovanför fönsterna. Detta är det jag gillar så med KarlsonHus, att detaljerna känns så genuina.
image206


Och så var det det här med färg på huset. Att det ska bli vitt det har vi varit på det klara med ett tag nu, men vilken vita nyans... Här har vi målat några olika för att se hur de passar med 0502Y som vi ska ha på fönster och knutbrädor och fönsterfoder och sådant. Frågan är som det ska vara samma färg på huset eller om vi ska ha huset lite gråare...
image207


En del kul har hänt inne också. De har tex glesat taket (tänk vilka konstiga ord man lär sig...) glespanel är det de satt på bilden här under, och på den spikar man sedan själva takbeklädnaden, i vårt fall vit träpanel.
image208


Här är Micke på ovanvåningen. Han håller på att isolera.
image209


Denna bild är tagen från entrén där nere, rakt upp i taket.. det blir ganska högt.
image210


Och här är vårt underbara fönster i entrén.
image211


Ute i trädgården är det också stiltje. Jag älskar min regnmätare, framför allt när den är full av skräp och vattten.
image212


image213

Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Ju mer jag tittar på det, desto mer tycker jag att ni ska göra huset litet gråare! Kanske t.o.m. LITET gråare än färgprovet? Men i alla fall, så att det blir en liten skillnad till fönster och knutbrädor.
Så tycker jag!
Kram

2008-01-09 @ 12:28:30
Postat av: fia

ser ut att bli ett underbart hus va kul att se

2008-01-09 @ 15:53:30
URL: http://ajaxen.blogg.se
Postat av: Paula

Andra färgen från vänster tycker jag!! Super!

2008-01-17 @ 13:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0