Kök, duschvägg och promenad

Idag var jag tvungen (!) att åka ner till huset för att dels se hur kakelugnen egentligen ser ut, och dels uppdatera mig om vad som hänt den senaste tiden.
image358
Peter och Danne sätter pärlspont i köket och så sätter de upp väggen som vi ska ha våra häftiga fönster och dubbeldörrar i.
image359

image360
Det ser hemskt ut med omålad pärlspont, som en bastu ungefär... men det kommer att bli sååå fint..

image361
Och bara för att Peter var nyfiken på hur det skulle bli var han tvungen att sätta upp foder och fönsterbräda i köksfönstret. Han säger själv att det är sånt som är det roligaste, det är det som är godiset...

I badrummet har väggen till duschen kommit upp:
image366
och i den väggen har Peter gjort två fack för schampo- och balsamflaskor och allt sånt.

image367

image362
Sedan gick mamma och jag en liten promenad ner på stranden i det underbara vädret. Riktigt vårväder var det.
image363
Den underbara Kämpingestranden!
image364

image365

På vägen hem var dikesrenarna fulla av tussilago och här hemma sjunger koltrastarna så att det hörs in genom stägnde fönster och dörrar. Tänk att vi har allt det härliga framför oss..

Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Ja du...jag var tvungen att titta på enirokartan var exakt du bor. Himmel vilket underbart läge! Vilken dröm att få bo där i er snart färdigställda villa! Det är verkligen en dröm att få bo vid havet någon gång...You lucky girl!

2008-03-11 @ 19:20:46
URL: http://mammamiashomesweethome.blogspot.com/
Postat av: Weronica

Roliga bilder att ta del av! Tack för info om fasadfärgen. Vi klurar vidare :-)

2008-03-11 @ 20:45:04
URL: http://www.enmammasdag.com/weronica
Postat av: Pernilla

Jag bara instämmer med Mamma Mia!
Det verkar helt otroligt underbart! Läget och huset och allt!!!

2008-03-11 @ 20:46:14
URL: http://skrivarmamma.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Vad roligt att hitta en ny blogg som jag inte sett innan!
Åh! Vilka härliga bilder, och huset, det kommer bli superfint! Vilken potential! Lycka till!
Besök gärna min blogg.
Kram

2008-03-12 @ 08:09:37
URL: http://kaffemeddrommar.blogspot.com
Postat av: Lisa

Så härligt det måste kännas att se hur allt växer fram och att dessutom ha en sån samvetsgrann och skicklig snickare! Det blir verkligen jättefiiiint!
Vilken sommar ni kommer att få, för ni skulle väl flytta in till sommaren?Jag kan tänka mej att ni är otåliga och ligger i startgroparna och vill att det ska vara klart!!

Underbara strandbilder du visar! Så härligt att se havet och sooooolen!

Ha det gott och fortsatt lycka till!
Hoppas det ordnar sej med K-ugnen!

Kram

Lisa

2008-03-12 @ 09:01:07
URL: http://lisastorp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0