Längtar

Idag har jag plockat fram och gott igenom alla våra julsaker, slängt en del, sorterat resten. Vi hade julsaker till både två sommarstugor och ett hem, i en enda röra. Nu har jag lagt allt som ska fram till advent i en låda osv. Men nu längtar jag SÅ efter att plocka fram och fixa.. Var tvungen att titta på gamla julbilder. Dessa kommer från sista julen i stugan, alltså 2006.

Ljuskransen på plats ovanför bordet

Glögg i urgamla glöggmuggar

Ljus i små stjärnljusstakar på bordet.

En liten del av julbordet

Massor av ljus

Mer mat

Ljus...

Pappas hembakade struvor, så goda att det vattnas i munnen, och mammas klenor, som är så spröda när de är nybakade att man kan äta hur många som helst:)

Kommentarer
Postat av: Brunkullan med Mosipperötter

Mums! Tur att det snart är dags för julbaket!

Jag kan inte starta FÖR tidigt dock, för då hinner det ta slut innan julen..hihi!

Det blir lussebullar till advent! Och kanske några pepparkakor hinns med också!



Jullådorna gick jag igenom förra året. Men jag har slängångest så det blev mycket kvar som aldrig åker fram ändå...



Susanne

2008-11-18 @ 22:28:49
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: maria

Jag längtar också! Fast jag pyntar nog ganska sparsamt måste jag säga.



Ser smaskigt ut det dära som dina "päron" bakat;) Mums. Min mormor gjorde riktigt smarriga klenäter på "Spanskt" vis. Tyvärr gick inte hennes recept i arv:(



Längta på...snart är stunden kommen då du kan julpimpa upp Humlebacken;)



Kram Maria

2008-11-19 @ 08:37:22
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com
Postat av: Charlottas hemmaplaner

Kom i julstämning direkt när jag såg dina bilder. Personligen tycker jag att det bästa med julen är tiden innan när man pyntar och längtar. Och julmaten gillar jag inte alls. När julaftonen kommer så har jag ätit så många julbord med jobbet att jag inte klarar av mer. Fast kakorna och bullarna tröttnar jag aldrig på ;-)

Ha det bra!

//Charlotta.

2008-11-19 @ 12:39:41
URL: http://hemmaplaner.larssonslounge.se
Postat av: Lisa

Härligt jul-liga bilder! Ja du, snart är det dax!



Kram

Lisa

2008-11-19 @ 15:27:36
URL: http://lisastorp.blogspot.com
Postat av: Malin

Mina barn tjatar varje dag på att vi ska ta fram adventspyntet. det ska verkligen bli mysigt att pynta och pyssla lite i mörkret.

Hälsar

/Malin

2008-11-19 @ 17:43:23
URL: http://twoswedishcottages.blogspot.com/
Postat av: Sofias

Vilka härliga bilder.Idag fick jag hem boken du rekomenderade "Hjem till jul" beställde den på adlibris (mkt billigare) verkligen super fin bok.

Stort tack för tipset.



Sofia

2008-11-19 @ 18:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0