Rösta!!

Humlebacken har varit med på husbyggarbloggsidan


och faktum är att vi har legat etta på deras 10 i topp sedan i mars. Otroligt när man tänker på att det finns 140 bloggar anmälda på sidan. Man kan rösta på den blogg man gillar genom att klicka på namnet på bloggen och sedan ge den poäng mellan 1 och 5. Men på sistone har jag märkt att de som röstar bara röstar negativt. Det gäller både min blogg och många andra. Jag tycker att man kan strunta i att rösta om man bara röstar ettor... 
Jag brukar gå in och läsa i bloggen och de som får högt betyg av mig är de som visar bra bilder på sitt husbygge och de som skriver och berättar mycket.
Nu tycker jag att ni som läser min blogg ska gå in och rösta på de bloggar ni tycker är bra! Klicka bara på loggan här ovan så kommer ni dit.
Ska bli kul att se om det blir nån förändring (lite modigt, jag kanske förlorar min förstaplats...)
Tänk på att en del riktigt bra husbloggar inte ens ligger på tio i topp.. Man kan hitta dem på andra sätt på sidan, tex ute i vänsterspalten.
Så kom igen: Rösta!

Kommentarer
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Nu har jag röstat! Det blev fem stjärnor för att jag tycker du har en superfin blogg med härligt innehåll!

Kram Sandra

2008-11-05 @ 19:44:58
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Weronica - En mammas dag

Just därför är jag lite skeptisk till liknande listor. De negativa rösterna används inte för att bedöma bloggen, utan för att dra ned snittbetyget. Barnsligt, men det är ju så det fungerar - tyvärr. Men ni ligger välförtjänt högt såklart :) Och jag har röstat där på de som jag gillar.

2008-11-05 @ 20:39:29
URL: http://www.enmammasdag.com/weronica
Postat av: Leena

God kväll i den vita, vackra stugan!

När jag läste "Tänk på att en del riktigt bra husbloggar inte ens ligger på tio i topp.. Man kan hitta dem på andra sätt på sidan, tex ute i vänsterspalten." tänkte jag att nu har hon väl ändå snurrat till det rejält, nu kan hon inte skilja på höger och vänster (iofs ganska vanligt bland kvinnor, sägs det). Jag trodde ju att du menade de länkar som ligger på DIN blogg inte på vibyggerhus.se. SNACKA om att snurra till det.



Kära Viveka, om jag skulle skriva oftare får jag snart lägga ner mitt företag. Fatta hur lång tid det tar för mig att få ihop tre meningar: mitt sexliv är på väg att haverera, min man får bara snabbmat numera och katten får äta möss eftersom jag inte HINNER annat än uppdatera min blogg...och sen fara runt hos er andra och kolla vad ni har skrivit under dagen.



Och jag överdriver AAALDRIG!



:-)



Nati, natti!

2008-11-05 @ 22:46:47
URL: http://bodelssons.blogg.se/
Postat av: Lösvirkesbyggarna

Jag har haft känslan av att de som röstar har röstat taktiskt och jag har dessutom varit förvånad över de låga poäng många jättefina bloggar har. Jag kan säga att jag röstar enbart positivt, annars låter jag bli...

Du behöver inte vara orolig för din position är stark i toppen! :)

Kram Anna

2008-11-06 @ 12:43:56
URL: http://annajoakim.blogspot.com
Postat av: ColonialEast

Hej Viveka!



Bra skrivet!



Håller helt med dig. Det är ju inte svårt att fatta att många håller på och röstar ett (och vem skulle ha intresse av det om det inte var de som har andra bloggar - eller deras bekanta...) när det med ett undantag (din fina blogg!) inte finns någon som tar sig över 2,5.



Min blogg som brukar ligga runt 2,5 kan helt plötsligt åka ner på 2,4 någonting. Om då 260 redan har röstat så behövs det ett gäng ettor för att man ska åka 0,1 enheter ner .... Och visst - klart inte alla gillar min blogg men tio ettor på raken???



Fantastiskt att folk orkar! Kram!!

2008-11-07 @ 13:32:14
URL: http://colonialeast.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0