Utomhus

Idag är verkligen inget väder att vara utomhus i, det regnar och ruskar som bara den. Riktigt novemberväder. Men Micke längtar så (!) efter att börja på planket ut mot den lilla cykelvägen. Pinnarna kom i onsdags, men vi har inte haft tid tidigare.


Det vita garaget med grönt på är grannens, och mellan våra tomter finns det en sk brandväg, det är inritat som parkmark på planen. Ut mot den ska vi sätta ett likadant plank som vi har mot grannen, syns uppe till vänster i bild.

Riktigt hösitgt är det, men det är ganska mysigt på nåt sätt.
Jag blev ju tvungen att tända lite ljus och fixa lite ute..

Det känns viktigt att entrén känns välkomnande. Jag har köpt lite julkransar, men det är lite för tidigt att sätta upp dem på dörrarna än, tycker jag, så de får ligga här och vara dekorativa i stället.

Visst är det sött med ett hjärta!!

Planteringsbordet som står bredvid groventrén har fått lite nytt liv.

Lite lagom rörigt och rufsigt!

Sedan föreslåt Charlotta och jag att vi kör kattema denna vecka, alltså, man presenterar sina katter om man har, och så skriver man en kommentar här så hittar vi varandras kattinlägg:)

Kommentarer
Postat av: Stillas Malva

Åh, det spelas ljuv, skön musik i mina öron när jag ser er entré - det är så vackert! Verkligen inbjudande, välkomnande och ... ja, här finner jag inga ord av hur snyggt jag tycker det är! Och precis som du skriver om planteringsbordet, lite rörigt sådär, det är ju det som gör det så skönt och mysigt! Gillar ALLT vid din entré, men visst är julkransarna superfina och jag gillar att ni inte har sopat bort alla vackra höstlöv.

Kram

2008-11-15 @ 16:59:49
URL: http://www.malvasrum.blogspot.com
Postat av: Leena

Alltså, hade jag trillat över din sida tidigare i mitt planeringsarbete hade det säkert stått ett vitt trähus i New England-stil i Tosteberga nu. Förmodligen till grannarnas förtret eftersom det hade varit HELT fel här.

Men jädrar vad ert hus är fint Viveka. Snacka om ögongodis. Och du är så himla duktig på inredning också, piffig liksom.

Läste om din lampa hos Malin. Ska du sälja den kan du tänka på mig. Du fattar väl att du hade gjort en insats. Hehe!



Kram och ha en härlig helg!



Leena

2008-11-15 @ 17:18:33
URL: http://bodelssons.blogg.se/
Postat av: Leena

Glömde kommentera det där om katterna. Som allt annat i din omgivning är även de ljuvligare än ljuvligast (de känns så genomtänkta, som att de följde med huset för att matcha inredningen:-)

Jag tror jag hoppar på kattbilder, Fläckis är ju dels ingen normal katt, dels har hon figurerat på bild redan. Nä, jag föreslår istället att vi tar bilder på våra män - morgon, middag, kväll och natt.



Bara skoooojar!!



Hej igen!

2008-11-15 @ 17:26:28
URL: http://bodelssons.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Även din entré hade passat utmärkt på Lantlivs omslag... Väldigt inbjudande och charmigt. Jag älskar hjärtkransarna! Det kommer att bli så snyggt på dina pardörrar - för jag antar väl att de skall sitta där med röda band, eller????...



Kram //Charlotta.



PS. Jag har lagt ut mina katter för allmän beskådan nu.. DS.

2008-11-15 @ 18:08:49
URL: http://hemmaplaner.larssonslounge.se/
Postat av: Susanne

Här har snön fallit idag, och det är vitt ute:) Inte mycket, men det blir lite ljusare i alla fall!



Så fint du har på verandan och på planteringsbänken! Fördelen med att inte ha snö är att man kan pynta mer utanför verandor och altantak antar jag:) Här täcks ju allt som inte står under tak med en meter snö..hihi!!



Susanne

2008-11-15 @ 20:59:39
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Harry

Vad mysigt du gjort det vid din entré. Nu blev jag själv lite sporrad att göra något fint därute.



Kram

2008-11-15 @ 21:46:22
URL: http://www.dynamitharry.blogspot.com
Postat av: ColonialEast

Gud vad fint du gjort vid entren Viveka!! Längtar tills jag får piffa min. Fast jag har i alla fall köpt kransar (och dom ska jag banne mig sätt upp i morrn!). Kattemat kan jag tyvärr inte haka på .... Kram!!

2008-11-16 @ 00:04:25
URL: http://colonialeast.blogspot.com
Postat av: Adina

Så mysigt! Var har du hittat planteringsbordet?

/Adina

2008-11-16 @ 11:30:04
URL: http://www.adinasuppslag.bloggspot.com
Postat av: Lisa

Vilka härliga utebilder! Det ser verkligen inbjudande och välkomnande ut!



Läckra bilder på dina katter också, de är otroligt vackra med sina blåa ögon!

Hur har de tagit flytten till ett nytt hus? Katter är ju vanedjur och har lite svårt för förändringar.



Härliga bilder från ditt vackra hem också! Så spännande det måste vara att få se dem sen när de publiceras! Underbart vackert har ni det!



Ha en riktigt go och bra vecka!

Kram

Lisa

2008-11-16 @ 17:14:34
URL: http://lisastorp.blogspot.com
Postat av: Gúa

Underbara bilder Viveka!



Entén = Fantastisk!



KRam på dig...

2008-11-16 @ 18:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0