Familjen Turbo

Jag får ofta kommentarer på bloggen om hur fort vi gör allt och att vi är så snabba i våra beslut. Nu ska jag berätta om någon som är värre (eller kanske bättre... vad vet jag:)
Våra allra bästa vänner bor på krypavstånd från Humlebacken. Det är praktiskt många gånger.. Vi träffas ofta och de flesta helger äter vi åtminstone någon måltid ihop. Hela vår familj trivs ihop med hela deras och vice versa.
Igår var vi hemma hos dem på kvällen och käkade lite ost och drack lite vin. Plötsligt säger Katta (ni vet hon med Hem och Hav).
-Det skulle vara snyggt om man satte ett gammalt fint fönster i den väggen.
Och så pekar hon på väggen mellan köket och hallen. De har redan en jättefin gammal dubbeldörr där och vi höll alla med om att det skulle vara jättesnyggt. Micke kom då på att vi hade ju ett fönster som skulle passa alldeles perfekt. Ett som satt i förrådet i vår gamla sommarstuga (Ja, Maria, han är lika mycket Baglady som jag:). Idag på förmiddagen tittade Katta och Björn förbi och frågade om vi menade allvar med fönstret.
-Klart sa vi och letade fram det. Micke och Björn tog en tur till ByggMax för att köpa lite kompletterande lister och sedan satte de igång.

Björn börjar såga i väggen, klockan är 17.05. Målet är att vi ska kunna ha levande ljus på andra sidan fönstret när middagen serveras... Katta fixar med maten under tiden.

Hålet är klart från ena sidan 17.12.

17.18

17.41

17.43, nu är hålet klart!

17.44 kan vi för första gången se hur det kommer att bli. Alla är överens om detta kommer att bli superfint!

17.45, från andra hållet, i hallen..

18.01, Björn kommer på att det är enklast att såga bort gångjärnen...

18.27, fönstret är tvättat, putsat och sitter på plats, provisoriskt visserligen, men ändå. Vi har dessutom hunnit dra fram skänken som ska stå under och Katta håller på att tända ljusen.

18.32 sitter vi och äter

och i hallen ser det ut så här..

Kommentarer
Postat av: Fialia

WOW! Underbart.

2008-10-25 @ 23:18:53
URL: http://scrappa.blogg.se/
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Vilket vackert fönster!

Kram Sandra

2008-10-25 @ 23:44:39
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Harry

Oj det blev verkligen fint. Och vad kul när man verkligen gör sakerna direkt när man kommer på dem istället för att vänta i hundra år som det känns att en annan gör som redan har hundraprojekt på samma gång att jobba med =)

2008-10-26 @ 06:49:45
Postat av: Lantlivsanette

Åhhh, här går det undan...himmel vad fint det blev med fönstret där !! Det är så himla fint med infällda fönster...jag ska få några i vardagsrummet nu när det blir klart...jag längtar...

Kram Anette

2008-10-26 @ 08:03:53
URL: http://www.lantlif.blogspot.com
Postat av: maria

Familjen "Speedy Gonzalez" från Humlebacken;)



Den som spar har, så är det och då är det bra med lite sparade saker i sina gömmor när man får plötsliga spontanryck!



Det blev jättefint, att ni inte kom på det tidigare?



Tat lugnt idag för det är ju ändå söndag.



Kramar maria



2008-10-26 @ 08:24:05
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com
Postat av: maria

Förstog visst att det var hos kompisen ni snickrade!



Var inte så tydlig i min kommentar ser jag.



Om bästisen är fam turbo så är ju ni fam Speedy Gonz.



Eftersom ni lever så nära varandra avstånd/vänner så förstår jag att man delar med sig av sitt "sparade godis" ;)



Måste nog bli lite tydligare framöver...

2008-10-26 @ 09:44:33
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com
Postat av: maria

Du behöver inte be om ursäkt, det var ju jag som var otydlig;)



men det är viktigt för mig att du förstår att jag VISST läser dina inlägg noga;)



Håller med dig, frukt är frukt och godis är godis!



Förresten, har jag berättat att jag för första gången i mitt vuxna liv numera är ägare av ett par gummistövlar tack vare dig? Du var så snygg i dina och jag ville inte vara sämre;) Om jag vågar kanske jag visar en bild på mig med mina fina stövlar, fast det måste vara fint väder, vill ju inte skita ner dem, fast det var ju det som var meningen....eller?

2008-10-26 @ 10:45:12
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com
Postat av: Anki

Verkligen imponerande!!

Och vilket kul inlägg det här var!

2008-10-26 @ 12:31:17
URL: http://strandviksvillan.blogspot.com
Postat av: Jeanette

vrålsnyggt! Jag missade såklart aftonbladets söndagsbilaga då deras hem var med, kul att få se lite glimtar här istället, precis så fint som jag tänkte mig.

kramkram!

2008-10-26 @ 14:54:27
URL: http://www.kronbladochlantliv.blogspot.com
Postat av: Small Town Style

*ha ha ha* Nu fick jag skratta gott! Ni är VERKLIGEN turbo där på Humlebacken, med omnejd...



Stor kram igen



/Sara Small Town

2008-10-26 @ 23:04:57
URL: http://smalltownstyle.blogg.se/
Postat av: Brunkullan med Mosipperötter

Hihi! Ja det var snabbt jobbat. Om ni har lust kan ni med vänner få komma hit och få gjort alla våra "ej klara" saker!! Som lister som fattas, köksfläkt som ska upp mm;D



Susanne

2008-10-28 @ 20:03:13
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0