Trött och matt..

Idag har jag och min snälla mamma lagt kullersten vid intill huset och garaget. Jag tyckte inte att det kändes så jobbigt när jag gjorde det men nu är jag slut i hela kroppen. Tänk de som jobbar med detta varje dag... ja jag tänker på er, Peter och Magnus, tex, ni är fantastiska som orkar med ett sånt jobb hela dagarna. Hatten av säger jag idag...!

Bildbevis!

Och tusen tack till mamma som måste ha minst lika ont i kroppen som jag (varför fastnade inte du på någon bild förresten?) Kram mamsen, synd att du är utomlands när jag ska göra allt det roliga som att plantera och sånt:)

För övrigt: Tack för alla tips om växter och framför allt, tack för att jag fick rådet att inte ha klätterhortensia som kan klättra på huset. Nu blir det klätterhortensia mot ett staket i stället. Är det någon som vet hur det är med pipranka, klättrar den med sugfötter??



Kommentarer
Postat av: ColonialEast

Hej Viveca! Gud vad jag blir avis - färdiga uppställningsplatser för bilarna och rabatter klara att börja planera till våren. Och här sitter jag i byggdammet. Men det är helt OK. Det blir supersnyggt med era gångar! Kram!!

2008-09-04 @ 22:59:11
URL: http://colonialeast.blogspot.com
Postat av: Lotta

Hej!

Jag tittar in på din blogg nästan varje dag.

Det är så kul och spännande att se hur erat hus och trädgård växer fram. Ni har valt ett jättefint hus och kommer få en underbar trädgård.



På min blogg har du något spännande att hämta....

Kram

Lotta

2008-09-05 @ 07:14:47
URL: http://villahedas.blogspot.com/
Postat av: Vella

Hej,hej!

Jag följer er blogg och ert fantastiska husbygge. Så fint det blir!!! Jo, du undrar över piprankans framfart....Piprankan har inga sugkoppar som förstör fasaden, men den vill ha något att klättra runt.Den snurrar sig upp på höga höjder som Humlen. Piprankan är helt fantastisk att ha, men den är mycket seg i starten. Det tar något år innan den drar iväg på höjden...men det är väl värt att vänta på!!

/Kram Vella

2008-09-05 @ 07:18:09
URL: http://vellasgarden.tradgardsblogg.se
Postat av: Mamma/Mormor

Åh, vad fint det ser ut! Det gjorde vi bra!

Jag känner mig inte alls ledbruten idag, som jag trodde att jag skulle göra.

Så vi fortsätter väl idag?

Kram,Mamma

2008-09-05 @ 10:20:42
Postat av: Maria på Adrians backe

Heja! Vilken supermamma/mormor du är.

Den här kommentaren är till dig bara.

Viveka kan få en egen senare...



Kram

Maria

2008-09-05 @ 10:26:48
URL: http://adriansbacke.blogspot.com
Postat av: Lena

Hejsan.

Pipranka suger sig inte fast på det sättet som hortensian utan den växer mer som luktärtor och hakar i varandra men ett tips är att sätta några linor för den att börja växa på. Då slipper man ev risker för fasaden. Tänk på att den inte är vintergrön och alltså inte ska planteras i blickfånget vid entren eller uppfarter.

Om ni nu tycker sådant är viktigt och det tror jag att ni gör

2008-09-05 @ 13:20:19
Postat av: sofia

Vad duktiga ni är!

Ha en härlig helg!

Mvh

Sofia

2008-09-05 @ 16:02:05
Postat av: Misen

Hej, första gången jag tittar in, verkligen fint ni får det! Vilket fint hus - Hoppas ni får en trevlig fredagskväll!

2008-09-05 @ 16:25:49
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: Mamma/Mormor

Ville bara tacka Maria på Adrians backe för den rara kommentaren bara till mig!!!

Jag älskar faktiskt trädgårdsarbete, särskilt när man hjälps åt, så SÅÅÅ duktig är jag inte!

Men kommentaren värmde!

Kram på dig med!

2008-09-06 @ 11:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0