1180 kr till Rädda katten

Idag kom besked från Tailsweep på april månads utbetalning för reklam på bloggen (alltså för det jag fått in hittills i år). Efter skatt och arbetsgivaravgifter blev det 1180 kr, och de går, som jag tidigare lovat, direkt till Rädda katten. Jag tänker märka inbetalningen "Kolonikatter", se bloggen om kolonikattprojektet i Malmö.

En del sagor får (förhoppningsvis) lyckliga slut. Detta är lilla Emla, som levt förvildad i Koloniområdet, som fångades in för kastrering och vaccinering och veterinärkontroll. Det visade sig att hon hade öroninflammation och behövde antibiotika. Lilla söta Emla visade sig vara ganska tam och bor nu i ett tillfälligt hem, medan man letar efter ett permanent boende till henne.

Vill ni också hjälpa Emla och de andra katterna till ett bättre liv, så står PG-kontot 302628-3, öppet för alla bidrag, stora som små.  Om ni vill att pngarna ska öronmärkas för detta projekt som man ju kan följa exakt hur det går, så märk inbetlaningen "Kolonikatter".

Skriv gärna i en kommentar om ni skänker något, så ska jag göra en länklista med bidragsgivare.

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-04-22 @ 19:08:29
Postat av: Eddan

Åh vilket härligt bidrag till katterna. Hoppas att många har fått upp ögonen för utekatterna och deras situation tack vare att ni har uppmärksammat dem här i bloggvärlden.



Lilla Embla är verkligen vacker. Hoppas hon får ett permanent hem!



Kram från Anette

2009-04-22 @ 19:12:44
URL: http://eddans.blogspot.com
Postat av: Lise-Lotte

Tyvärr så är vi allergiska

2009-04-22 @ 20:30:40
URL: http://supermum.blogg.se/
Postat av: maria

Godkväll alla jordens katters Florence Nightingale (är trött å stavar säkert galet fel)



Klart jag saknar dig.... nu när jag har värsta bloggdiarren förväntar jag mig detsamma av mina närmaste och då ter sig ett inlägg varannan dag som en lååååång väntan på nytt spännande för mig:)



Fnular på ett inlägg där jag ska försöka förklara mer i detalj vad jag vill med miljön på vår stora altan. Du visade en bild för jättelänge sedan med en budda bla. Den bilden sparade jag för att ha som inspitation. Kommer inte ihåg om du skrev vart den bilden var ifrån. Hursom vill gärna låna den bilden till mitt inlägg och jag talar givetvis om att jag lånat av dig. Hoppas det är okej. Den bilden är helt underbar och har mycket i sig som stämmer med mina fnulningar.



Nattis kramis Maria

2009-04-22 @ 22:41:09
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com
Postat av: maria

Godkväll alla jordens katters Florence Nightingale (är trött å stavar säkert galet fel)



Klart jag saknar dig.... nu när jag har värsta bloggdiarren förväntar jag mig detsamma av mina närmaste och då ter sig ett inlägg varannan dag som en lååååång väntan på nytt spännande för mig:)



Fnular på ett inlägg där jag ska försöka förklara mer i detalj vad jag vill med miljön på vår stora altan. Du visade en bild för jättelänge sedan med en budda bla. Den bilden sparade jag för att ha som inspitation. Kommer inte ihåg om du skrev vart den bilden var ifrån. Hursom vill gärna låna den bilden till mitt inlägg och jag talar givetvis om att jag lånat av dig. Hoppas det är okej. Den bilden är helt underbar och har mycket i sig som stämmer med mina fnulningar.



Nattis kramis Maria

2009-04-22 @ 22:42:19
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com
Postat av: Kristina

Tack för en fantastisk blogg som jag har följt under en längre tid. Ditt hus och trädgård är underbara och det har varit så roligt att se alla vackra bilder på dem. Många fina tips! Vill verkligen hurra för att du skönker pengar välgörande ändamål också!



Tack från en läsaren Kristina

2009-04-23 @ 09:41:08
Postat av: Zara

Hejsan Viveka.

Det är ett tag sedan jag tittade in här.

Vad duktig du är som samlar in pengar till katterna,

Oj så förtjusande backsippan är, blommar den redan.

Såna har vi inte här hos oss.

Ja vi har ju rätt mycket snö här, men i dag så har vi jättevarmt och då brukar det gå väldigt fort, här hos oss, när det tar på snön, som vi säger.

Ha det bra i sommarvärmen.

Kram Zara

2009-04-23 @ 14:31:31
URL: http://houseofchandeliers.blogspot.com/
Postat av: susanne rönnerling

Bra jobbat!

2009-04-23 @ 23:39:08
Postat av: Ia

Hej Viveka,

det var du som fick upp ögonen på mig o min familj om kolonikatternas miserabla tillvaro, vilket fick oss att bli faddrar samt bidra till Maria Isabels projekt.

Egentligen så är inte detta en kommentar för att synas i en länklista, men om det kan bidra till allmänt engagemang är jag glad för katternas skull.

Vi lever själva med en älskad katt som så många andra här i bloggvärlden, vilket gör att jag tror att det kan vara ett bra forum för att väcka en sovande tanke hos många.



Tack för ditt goda hjärta,

Ia

2009-04-24 @ 08:10:15
URL: http://loveyourhomes.blogspot.com
Postat av: Vintage och morrhår

Tusen tack Viveka......... Vi är oerhört tacksamma för allt arbete du lägger ner för dessa katter och andra hemlösa missar. Att bara tala om problemet är oerhört betydelsefullt. Kram på dig!

2009-04-25 @ 07:58:34
URL: http://vintagemorrhar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0