Jullängtar!!

Nu längtar jag efter att julpynta ordentligt..
Jag vill:

hänga taniga kransar i våra fönster, ställa hyacinter lite varstans,

ta fram stegen och julpynta den,

julpimpa hallen med silver och turkos som jag gjorde förra året..

jag vill till och med snart ta in granarna, en i hallen, helt i silver,

och en inne i vardagsrummet i traditionellt pynt med mycket rött.

Jag vill ge Trappan en julig känsla och ge katterna något att snusa på,

och jag vill hänga upp kransar på alla skåp...
men det känns lite tidigt, gör det inte det? Tror att jag måste ta in lite hyacinter i morgon och kanske ett par julrosor...  och så någon liten krans, kanske...


För övrigt tycker jag att ni ska besöka Maria idag och "öppna" lucka 3.



Kommentarer
Postat av: Brunkullan med mosipperötter

Pynta på bara! Det är nu före jul man vill njuta av allt fint man har.

Jag har tagit fram allt! Granen får dock vänta till uppesittarkväll, innan den kommer in.

Kransarna är på plats, men blommor vågar jag inte köpa än, då vi inte är i stugan hela tiden och kan passa med vatten.



Lagom till mellandagarna vill man bara ha in ljus, vår och pasteller.

I alla fall jag:)



Kram Susanne

2009-12-04 @ 07:20:07
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Maria

Det ser verkligen juligt och mysigt ut med ditt piff. Lite äkta vackert klassiskt Svenskt liksom:) Förstår att du längtar som du gör. Jag själv är tudelad, tvilling som jag är:) Jag både vill kruta på och ändå inte. Inte av den anledning för att jag vet att jag tröttnar fort, inte för att jag inte tycker om det.



Visst är jag konstig! Men men jag kikar på ditt piff och får mitt behov tillfredställt.



Kram

2009-12-04 @ 08:57:43
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com
Postat av: Maria

Hur stavar och skriver jag här ovan??? Du fattar vad jag menar ändå va:)

2009-12-04 @ 08:59:14
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com
Postat av: Linruz

Visst är det en härlig tid nu när man får plocka fram alla mysigheter.

Ha en skön helg.

Kram Lina

2009-12-04 @ 09:16:24
URL: http://www.linruz.se
Postat av: Vivi

Åh så fint, vilken underbar plats för granen där i er hall, så fint att komma hem till och se utifrån! Man kanske ska ha en gran i hallen här på Soltorp, Hmm nu fick jag ideér...ha en skön helg och pynta på för sjutton, det är inget att spara på...det är ju nu innan det är mysigt, efter jul vill man bara ha bort allt rött och få in våren liksom.....kram kram från Vivi

2009-12-04 @ 10:17:56
Postat av: Lisa

Ja, ditt hus kommer att bli ett riktigt "julhus"!

Så vackert det blir!

Kram

Lisa

2009-12-04 @ 10:34:28
URL: http://lisastorp.blogspot.com
Postat av: Katarina

Jättemysigt med pynt, vill också pynta men med mina 25 kvadrat känns det onödigt. Speciellt när jag varken firar jul eller nyår hemma.

Vart har du hittat de fyra tavlorna som hänger på väggen bakom stegen?

2009-12-04 @ 17:55:18
URL: http://kattaskommentarer.blogspot.com
Postat av: Pia

Hej!

Vilket underbart hus!

Fråga, granen i zinkbaljan, vilken typ av julgransfot har du där i. Smart, slipper få vatten över hela golvet om det skulle läcka från foten!!



Väldigt vacker hem!

2009-12-07 @ 16:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0