Vårlängtan!

I går såg jag att magnolian och syrernas knoppar redan finns där, och nere i kärleksörten ser man att där finns en massa skott som väntar på att det ska bli vår så de får komma upp och ta för sig av vårsolen.
Jag kom att tänka på den fantastiska vårutmaningen som vi körde förra våren. Det är faktiskt en hel del som har hört av sig och önskar att vi ska köra den nästa vår också, och det tycker jag absolut att vi ska. Kolla på härliga bilder från förra våren..:





Nedan ni se vilka som var med i fjol. Börja fundera redan nu på om ni inte ska delta i år:)


Lappland
Livet i byn


Norrbotten
Livet i byn
Gårdsromatik Havsviken
Lantlif
Cajsas rum
House of Chandeliers
Prinsessan och jag

Jämtland
Brunkullan med mosipperötterna

Västerbotten
Vit som snö
Kallholmen
Tilda och mamma
Kyrkvägen

Härjedalen
Längtan efter vitt inne och grönt ute

Ångermanland
Carolines blogg

Dalarna
Adrians backe
Elins tittskåp
Mig och Alice

Medelpad
Vellas trädgård

Hälsingland
Fru Ekeby
Tildes trädgård

Värmland
Livets väv
Granne med Selma
Vardagsrummet
Mitt egna hem
Älfgärdet

Gästrikland
Skönt hemma

Västmanland
Mag’s room
Vardagslycka
Hemma hos Uttan
Tankar tar tid

Uppland
Two Swedish cottages
Lisas torp
Hemmabloggaren
Tingeltangel
Small Town Style
Colonial East
Evelinas hus

Närke
Hvita drömmar
Smultromgården
Lösvirkesbyggarna
Mauds dagar

Södermanland
Lundins nya hus
Fru Vilmas hus
Pojkarna Högbacke och Co
Yvonnes bärbara blogg
Soltorp
Heaven and Earth
Yngre medelåders bloggen

Dalsland
Hemtrevnad i Rud

Bohuslän
Drömhuset-Morkullan-Otterslätt
Mitt hus och jag

Västergötland
Proforma
Charlottas Hemmaplaner
Taklyftet
Ika kan själv
Lottas trädgård
Butik Drängstugan

Östergötland
Lisas torp
Solåkra
Mor Karins Täppa
Kisa Lottas Positiv
House and Wedding

Halland
Ika kan själv
Fru Gredelins dillen
Liljor och tulpaner
Carolines dagbok
Allt kan grönska

Gotland
I ett hus på en ö

Öland
NUMO's

Småland
Ovala drömmar
Ängs gård

Blekinge
Det lilla huset

Skåne
Rosenskäras diversehandel
Marinas trädgård
Min inspiration
Vintage och morrhår
Kronblad och Lantliv
Midsommar
Inne och Ute
Villa Lilja
Emilias gömmor
My lovely grandma
By the sea i Tosteberga
I'm Johan
Mitt hem och min trädgård
En salig röra
House of Jammi

Norge

Karslebakken 37
Anettes hus
Kristins Hus
Lisbeth sin lille verden
Prinsesse Elin

London
Two Swedish cottages

 


Kommentarer
Postat av: Charlotta

Hej Viveka!



Jag tyckte att det var jättekul med förra årets vårspaningar. Det roliga är att följa andra som bloggar i samma ämne. Tänk om man kunde hitta något annat ämne att köra en temadag på. Det känns ju så förfärligt långt till våren.....



Kram //Charlotta.

2009-11-08 @ 16:56:01
URL: http://hemmaplaner.larssonslounge.se/#home
Postat av: Lisa

Ja, visst är det fantastiskt att det redan nu är förberett - det känns som en tröst i allt det gråa!



Jo, det var verkligen ett givande tema och så kul att få följa våren i hela landet och även lite utanför också!

Jag vill helt klart vara med!

Lisa

2009-11-08 @ 17:54:12
URL: http://lisastorp.blogspot.com
Postat av: Kicki

Herregud vilket avlångt land vi bor i... :) Här uppe i norr har vi ännu inte en tanke på vad som knoppar fram till våren, snarare planerar vi för hur snömängderna ska förpassas från uppfarten och om vi behöver köpa nya vinterkläder. Det är ett härligt och mångfacetterat (stavning?) land vårt Sverige. :)

2009-11-08 @ 18:27:53
URL: http://nifty.blogg.se/
Postat av: Mamma

Kan man anmäla sig till vårutmaningen redan nu? I så fall gör jag det! Det ska bli kul!

Man kunde kanske ha en utmaning om julförberedelser?

Det vore ju kul att se hur andra gör...

2009-11-08 @ 19:35:16
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: brunkullan med mosipperötter

Självklart! Fast för mig dröjer det..haha...tidigast i april kommer första lökarna upp här:)

Susanne

2009-11-08 @ 20:49:01
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: InneoUte-Malin

Vem längtar inte till våren. Klart att vi ska vara med. :-)

2009-11-09 @ 11:56:59
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Karin

Å vad roligt!!Vill oxå vara med va roligt!!Ha en bra dag Kram

2009-11-09 @ 13:19:19
URL: http://shoegalnogg.blogspot.com/
Postat av: Maria

Det var en rolig grej det där med vårutmaningen. Längtar till våren redan nu faktiskt.



Du "Sickan" fick just en ide! Kan vi inte göra en julkalender du och jag. Vi kör varannan dag från den första. En startar en story som har lite med julen att göra. Den andra fortsätter storyn dagen efter och så väver vi in lite bilder med sånt som kan vara aktuellt med pepparkaksbak, hyacintplantering och annat. På julafton gör vi ett varsitt inlägg så blir det två slut på storyn. Fattaru? Det låter väl kul..;-)



Jaaa så gör vi!



Kram maria

2009-11-09 @ 17:15:22
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com
Postat av: Erika

I dag har man definitivt längtat efter lite vårsol. Klart man är med nästa år också

Kram

2009-11-09 @ 19:49:18
URL: http://villalilja1.blogspot.com/
Postat av: Veronica

haha oj längtar du redan till våren?? Det blir en plågsam vinter då ;) Men jag håller med dig, vårutmaningen var superkul och jag är gärna med nästa år också. Det var så kul att så många var med och jag fick många nya favoritbloggar att följa efter det, som jag följer än idag. TACK!

Ha det gott nu och glöm inte njuta utav mörkret, vilofasen och naturens råare krafter i vinter.



Kram Veronica

2009-11-10 @ 14:23:46
URL: http://ovaladrommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0