Säljkonferens

Vi har varit i Stockholm på säljkonferens. Det var trevligt och givande och det är alltid kul att träffa andra likasinnade, dvs riktiga husnördar. Alla vi som säljer KarlsonHus är väldigt intresserade av hus och det blir ju en massa hussnack när vi ses, såklart.

Höjdpunkten på konferensen var i går förmiddags när Sven-Eric (Sthlm) hade ordnat en hustur för oss. I Stockholmsområdet finns det en massa oerhört vackra KarlsonHus och på bara ett par timmar hann vi se 17 stycken.

Helt fantastiskt att få se dem i verkligheten. Kan ni ses synen för er, bussen stannar och 10-15 entusiastiska personer rusar av, för att titta på ett hus. Kamerorna åkte såklart fram och det hördes många suckar och stön över vackra hus.
Härlig upplevelse. Tack Sven-Eric för att du orndade det så bra!

Första huset var ett Mälhamra under uppbyggnad. jag har dreglat över Mälhamra i katalogen många gånger och jag gillade det i verkligheten också, ett rejält, robust hus med de där små små detaljerna som "gör det".

Också Mälhamra, på baksiden. Härligt med ett hus under uppbyggnad, då får man liksom chansen att titta lite genom fönster och så, det kan man ju inte precis när det bor folk där (fast jag hade gärna velat):).
Nästa stopp var denna härliga Glasmästarvilla. Passar så bra in i området den står i, med sjön strax nedanför. Så vackert hus!
Nästa stopp var denna vackra Glasmästarvilla. Huset ligger så vackert med sjön precis nedanför och lite lagom med skog runtomkring. Ett jättevackert hus!

En inbjudande entré med balkong ovanpå. Mest förtjust är jag i verandan som syns på högersida av huset. Tänk att sitta där på våren och höstan och vara ute men ändå inne:)

Detta hus har en väldigt vacker färg, mild grågrön. Jag tycker att det passar bra till alla vita detaljer.

Så här såg det ut varje gång bussen stannade. En massa tokiga säljare som kastade sig ut för att njuta av husemn.

Detta är den fantastiska Kaptensvillan, som väl inte lämnar någon oberörd. Man får nästan gåshud av så vackra hus. jag äslkar detta hus. Stort och rymligt (250kvm) utan att vara det minsta klumpigt. En härlig balkong och så tornet som ju förhöjer upplevelsen ytterligare. Härligt!

Sedan blir det ju inte sämre av att familjen valt så vackra detlajer. Denna dörr är från RM-snickerier, och det var deras fönster också. RM-fönster och dörrar har vi också, och det är en härlig känsla med äkta kittade fönster med riktig spröjs.

Här är Vivis och Peters vackra Soltorp. Det har jag visat bilder på innan men kan inte låta bli att visa det ur en litet annan vinkel. Om ni läste Leva och Bo, Expressens bilaga, i helgen, så var det detta hus som var med på sid 10 och framåt. Ett underbart hus som är en variant på Uttringe.

Här har vi en annan Kaptensvilla. Lika vacker den, och med en fantastisk utsikt över sjön.

Bredvid förra Kaptensvillan ligger detta Uttringe, med lika vacker utsikt. Det var det hus som vi utgick ifrån när vi till slut kom fram till Humlebacken tillsammans med arkitekten.

Det kommer ytterligare ett KarlsonHus på samma gata som de förra två husen. Detta är ett Katrine som håller på att byggas. Katrine är så fantastiskt, för i grund och botten är det ett ganska enkelt hus, som en gammal sjuttiotalsvilla, men med alla karlsonhus detaljer blir det ett unikt och vackert hus ändå. Vi har ganska nyligen sålt ett Katrine och jag är så glad för att få följa det husets tillkomst. Det ska bli kul!

Här står Tina (som sköter KarlsonHus hemsida) Camilla (säljare i Blekinge) och Evelina (ekonom på KarlsonHus) och tittar inne i Katrinehuset. Ett nybyggt hus känns så litet innan alla väggar kommer upp.

detta hus hade också RM-fönster, och denna modell gillar jag, den passar så bra till detta hus.

Stora Lusthuset Bergvik var det hus som fick oss på fall från början. När vi hade börjat fundera på att bygga så hittade jag en annons med detta hus och blev helt förälskad. Det är jag för övrigt fortfarande. Häftigt att få se det i verkligheten.

Visst är det ett fint hus? Och visst har KarlsonHus många fina modeller? Visst är jag en lyckans ost som får jobba med dessa härliga hus?
Tack allihop för en härlig konferens, och vi ses snart igen hoppas jag.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag kan tro att ni hade ert lystmäte med alla vackra hus! Ja, Karlsson-husen är verkligen något extra, det har jag alltid tyckt sen jag såg ert!



Synd bara att alla hus är så stora....suck!



Lisa

2010-03-25 @ 12:55:42
URL: http://lisastorp.blogspot.com
Postat av: Min Skattkammare

Jag förstår att du är lyrisk!

Underbara hus, de känns som en del av vårt kulturarv, så det är härligt att de lever vidare!

Kram Kicki

2010-03-25 @ 12:56:56
URL: http://www.minskattkammare.blogspot.com
Postat av: viktoria

Hej Viveka!

Alltid lika kul att ses! Många skratt och diskussioner....

Kramar från HK

Ps. Lisa... små hus går alltid att fixa... Ds.

2010-03-25 @ 12:59:53
Postat av: Sara Small Town

WOW Vikeka!!! Vilka fantastiska hus! Tack för att vi fick följa med på eran hus visning :-) Min favvo är faktiskt kaptensvillan, den är verkligen så pampig, men i mina ögon ändå inte "vräkig".



Och ja, du jobbar verkligen med fantastiska hus!!!



Kram

Sara Small Town

2010-03-25 @ 13:05:47
URL: http://smalltownstyle.blogg.se/
Postat av: Marte

Fantastiske hus!!!

2010-03-25 @ 13:05:47
URL: http://martesatelie.blogspot.com/
Postat av: Jennie

Ja, du är verkligen en lyckans ost som får jobba med dessa underbara hus! Tack för att du delade med dig till oss genom bilderna. Kram

2010-03-25 @ 13:20:53
URL: http://skogslunden.blogspot.com
Postat av: Tigris

Trevligt jobb du har! ler

Jag föll för "Glasmästarvilla. Huset ligger så vackert med sjön precis nedanför och lite lagom med skog runtomkring"-citerat från din text... Den skulle jag absolut säga JA till!

:)

2010-03-25 @ 14:02:14
URL: http://tigrispredikantan.blogspot.com/
Postat av: Mamma

Jättefina hus! Mest gillar jag nog Glasmästarvillan...

Kram/M

2010-03-25 @ 14:27:45
URL: http://t
Postat av: Anonym

OMG! I love all these Karlsson houses! I wish we could have them here in Seattle. The bus tour must have been so much fun! ;-)

2010-03-25 @ 15:31:59
Postat av: Evelina

Hej Vivi!

Så roligt att äntligen få träffa dig. Härligt att du lagt ut massor av bilder.

Kram Evelina

2010-03-25 @ 18:50:34
Postat av: Carina

Jag älskar verkligen Karlson-Hus. Bor själv i Rönninge där 4 av dessa fina hus finns, snacka om att jag är avis:) När vi först flyttade hit och fick se huset Uttringe då fick jag gåshud. Det härliga med dessa hus är att det är svårt att se om de än nybyggda eller inte. Går ofta förbi där (bor 500 m därifrån) och tittar drömmande. OM (ett stort om)jag skulle bygga ett hus är det ingen tvekan vad det skulle vara för sorts hus :) Hälsningar Carina

2010-03-25 @ 18:59:50
Postat av: Agneta

Du milde så många vackra hus på en gång!



Lyckans ost som bara får åka runt och titta på bara vackra hus....smörigt jobb!



Måste vara exra kul att sälja hus som man känner så starkt för.



Byggs det mycket nu eller hur är det? Hoppas det!



Oh-nej-inte-avundsjuk-Agneta

2010-03-25 @ 19:05:55
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: ulrika

Lyckliga dig som får sälja så underbara hus, vi var inne på ett Karlsson Hus en period, pendlade mellan det, Willa Nordic och ett Teri Hus vilket slutade med ett lösvirke som min gode kusin hjälpte oss med.

Kramen

Ulrika

2010-03-25 @ 19:06:25
URL: http://www.martensdratt.blogspot.com
Postat av: Zara Hallman

Hej Viveka.

Alla det där husen, ser ju faktiskt ut som om det är gamla hus.

Är det tanken?

Jättefina hus.

Uttringe ser ut som ett riktigt gammalt hus och även

Stora Lusthuset Bergvik ser också gammalt ut, så charmiga det är.

Det är väl bra om man trivs med det man gör, kanske du är en duktig säljare,dock inget för mig.

Jo visst märks det ju att du är hustokig, och det är jag också, men jag vill inte sälja dem, helst så vill jag ha några stycken olika hus av blandad karaktär,men det går ju inte.

Det är ju alldeles nog med ett hus, man hinner inte ens med det.

Jättefina bilder, så roligt att få se alla de underbara husen.

Vad fina vårtecken ni har, tänk att nu syns skillnaden så mycket, dock så har vi numer varmt på dagen och kallt på natten, det är ett vårtecken, när natt och dagstemperaturen skiljer sig år.

Nu ska jag hoppa in i bastun en stund, maken väntar.

Hoppas du får en fin helg.

Kram Zara

2010-03-25 @ 19:07:18
URL: http://houseofchandeliers.blogspot.com
Postat av: Jennie

Tack för att du tyckte till om vår a ritningar, det uppskattar jag! Jag har lärt mig från din mamma att man ska svara på den andres blogg, så nu har jag svarat på båda ställena:) Alltid lär man sin något nytt i denna, för mig nya, spännande bloggvärld!

Ja, jag håller med dig om att det ser obalanserat ut på sydsidan. Och ja, det beror på planlösningen, men det går säkert att hitta på något finurligt ändå. Får fnula lite på det... Planlösningen hittar du här http://skogslunden.blogspot.com/2010/03/ritningar.html

2010-03-25 @ 20:16:38
URL: http://skogslunden.blogspot.com
Postat av: syren

jisses - så många fina hus på en gång. kan knappt ta in allt fina...jag gillar verkligen tornstilen o den blå dörren! Mycket tjusigt.=)

2010-03-25 @ 21:32:55
URL: http://underplommontradet.tradgardsblogg.se
Postat av: Katarina Wettermark

Så fina alla, jag tar vilket som!! Kram Katta

2010-03-25 @ 21:46:09
URL: http://hemohav.blogspot.com
Postat av: Emmie

SOM jag längtar efter vårat hus nu! ♥

Det här var riktigt ögongodis, lovely!

2010-03-25 @ 22:22:06
URL: http://emmieliving.blogg.se/
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Så roligt att få följa med på er husesyn.

2010-03-25 @ 23:53:52
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: Sally och jag

Vilken fantastisk dag du måste ha haft. Jättevackra hus! Tackar för titten.



Kramar från

Sally och jag

2010-03-26 @ 00:27:31
URL: http://sallyochjag.blogspot.com/
Postat av: Camilla Blekingetös

Hej Vivi!



Verkligen roligt att få träffa kåren med likasinnade husnördar.



Vilka fina bilder, nu kan man återskapa känslan när man vill:) En underbar tur, eller hur?!



Ha en skön helg i vårsolen!



kram Camilla

2010-03-26 @ 08:40:17
Postat av: Maria

Oj vad många hus ni fick se här uppe..... jag ser framför mig hur bussen rullar fram till någons hus och hur ni springer runt och åhhh, nej men åååhhh, åhh vad fint;-)



Vilken kul konferens och vad roligt att åka runt och kika på alla olika hustyper från Karlssons hus tillsammans med likasinnade.



Kram Maria

2010-03-26 @ 09:10:02
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com
Postat av: Agneta

Hej!



Nä då, inte är jag avundsjuk i vanlig bemärkelse, inte, är inte avundsjuka-på-riktigt-typen.



Men du förstår säkert att jag tycker ni har ett riktigt trevligt arbete som säljer vackra hus som ni verkligen KÄNNER för....att stå för något som är vackert är ju onekligen bättre än att kanske tvivla en aning på det man gör.



Och ja, det är bara att pipa iväg och titta på fina hus, vilket händer ganska ofta.



Här på västra sidan av Sverige har vi ju många gamla hus som tagits över av våra grannar, norrmännen, och de är så superduktiga på att renovera husen så att de ser verkligt genuina ut. Det är en fröjd! Bevarande av gamla kulturskatter skulle man väl kunna drista sig till att påstå.



Kramar fr Aggie

2010-03-26 @ 13:22:31
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Vivi

Hej Vivi!

(hmm konstigt det känns att skriva det....) Tack för dom fina bilderna, jag tappar nästan andan, och då ser jag bara på bilderna, åh vad jag älskar dessa hus! Tack för trevligt sällskap på konferensen! Ha en bra helg! kram Vivi

2010-03-26 @ 13:54:36
Postat av: Sanna

Hej,



Oj oj vilka fina hus! Min favorit får nog bli Uttringe av dom här och den där inglasade verandan är ju inte helt fel.



Ha en skön fredag,

Sanna

2010-03-26 @ 16:32:13
URL: http://www.myblueberryhouse.blogspot.com
Postat av: Colonialeast

Underbara hus!!!! Gillar alla!

2010-03-27 @ 21:43:22
URL: http://Colonialeast.blogspot.com
Postat av: Marte

Fantastiske hus! Takk for at du frister....

2010-11-25 @ 08:12:27
URL: http://martesatelie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0