Österlen

Idag har jag varit på Österlen hela dagen. Först åkte jag till en husintressent vars hela hus brann ner för ett par månader sena, och nu tittar de på möjligheter att bygga nytt. En fantastisk familj, som håller humöret uppe och försöker se det positiva i situation trots allt. jag är tagen och imponerad.
Sedan åkte jag till "vår" kära kattuppfödare, Carin, som för tillfället bor i Smedstorp, men som ska flytta ännu längre ut på landet. Hon har köpt ett fantastistiskt torp, som heter Rosentorp. Jag försöker övertala henna att hon ska dokumentera renoveringsprocessen i en blogg, men hon har inte nappat ännu... Kom igen nu Carion, vi vill att du ska blogga om ditt hus!!!

Visst är det sött, Rosentorp?!!!

En del renoveringsarbete, men huset är i bra skick.

I den vita längan finns idag hösnhus och verkstad, där ska bli ett sovrum och tvättstuga. Det blir hur bra som helst tror jag!

Lite renoverings- och målningsarbete inomhus också!

Här står Carin utanför huset, vid huvudentrén.

Och ser ni vad detta är???

Jodå, det är en enorm pionknopp, inte alls långt kvar innan den blommar. Annars tycker jag att våren inte är riktigt lika långt kommen på Österlen som här, men just pionknopparna var helt magnifika idag!

Inte nog med att Carin föder upp de sötaste katterna i världen, hon har dessutom en oerhört söt och trevlig hund, Pinnie! En jaktgolden retriver som är så mysig och väluppfostrad trots att hon bara är ca ett år. En underbar hund.
Tack Carin för en trevlig dag!!


Kommentarer
Postat av: Aggie

Vilken dag! Mycket att avverka!

Hoppas familjen med branden mår bra och kommer att få det fint.

Och Rosentorp var ju hur gulligt som helst.

Och så toppar vi det hela med en förtjusande hund!

Fast det som impar allra mest är väl ändå pionknoppen - så läckra dom är!

Ha det bra, kram

Aggie

2010-05-12 @ 00:04:31
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Aggie

Mor dins tradera köp var en riktig skratt grej!

Jag älskar att höra sådana små anekdoter ur livet!

Peter skrattar också! Det är kul!

natti natti

2010-05-12 @ 00:21:49
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Mamma

Vilket underbart, riktigt skånskt ställe! Ska hon bo där året-om?

Kram

2010-05-12 @ 10:48:04
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hej!

Åh, vilket sött och fint hus.

Förvisso lite att göra men det kommer jättefint-

Självklart måste hon dra igång en renoveringsblogg.

vi vill ju se bilder eller hur?!

På tal om katter så har vi 1 från Carins uppfödning och 3 från hennes syster Ingrid. De mest sagolika katterna jag nånsin mött.

2010-05-12 @ 11:37:29
URL: http://svedalagirlie.blogspot.com
Postat av: Trasia

Underbart. Tänkte åka och hälsa på henne i sommar. Vore trevligt om du kunde komma förbi då med.

2010-05-12 @ 19:00:07
URL: http://trasia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0