Köksmakeover...

Missförstå mig rätt. Jag älskar vårt kök, jag är sååå nöjd med vårt köksval, men nu när vi har bott här i snart tre år, så har vi upptäckt vissa missar i planeringen. Jag vill ha mer arbetsyta. Och det visste jag ändå när vi planerade att vi ville ha mycket arbetsyta... men det är så svårt när man sitter där med skisserna. Det var så mycket vi ville ha, och vi kompromissade hit och dit.. Nu skulle jag i alla fall vilja att vi gör om köket liiiite.

Där borta i hörnet står ett vitt skåp som vi beställde på Kvänum, tillsammans med köket. Till höger om skåpet finns en bänkskiva. Nu vill jag flytta ut skåpet från köket och fylla på med nederskåp och lägga bänkskiva ända bort till ytterväggen. Ett problem blir att placera allt vi har i skåpet, men jag har lite lösningar på det också..

Här är diskbänken, och till vänster syns bänkskivan, som jag tycker är för kort.

Här kommer lite fler fina bilder från köket. Det är den fantastiska fotografen Maria-Isabel Hansson som tagit dessa bilder.

Och nu till min lösning med fövaringen...
Skåpet flyttas upp i allrummet där uppe, där vi så småningom ska göra om till ett stort arbetsrum til oss, det lilla vi planerade från början räcker inte nu när vi båda jobbar hemma, och dessutom ofta har kunder hemma.
Och här nere blir det då en del omflyttningar för att få plats med allt porslin. Och naturligtvis en del nya inköp:).
Ett skåp typ detta:

ska stå utanför köket så att vi kan ha en del porslin i det... Och kanske en del annat nytt också.. kul!

Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor/Svärmor

Det verkar bli fint! Skönt med stor arbetsyta!

Ses! Kram!

2011-02-26 @ 14:00:04
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Helene Langborg

Bänkyta kan man nog inte få för mycket av.

Är mycket glad för den långa bardisken vi har.

Där får mycket plats som nog annars skulle stå på de få bänkar vi har.



Din lösning blir superbra!



Kram Helene

2011-02-26 @ 14:34:47
URL: http://ullevidsdal.blogspot.com
Postat av: Wenche Wold

Jeg synes dere har et kjempeflott kjøkken..Forstår argumentet med behov for mere arbeisyta :-)) Jeg flyttet også inn i nytt hus for ca 3 år siden og ser nå at jeg ville gjort ting litt annerledes.Blir vi nogen gang fornøyde da?Vi skal nå begynne å renovere bad og kjøkken i et hus vi har i Sverige.Veldig fint med innspirasjon.Lykke til.:-))

2011-02-26 @ 16:32:59
Postat av: Paula

Åh, vad spännande att få göra om lite! Låter som en riktigt bra plan! Ser fram emot hur det blir i verkligheten!

Kram!

2011-02-28 @ 07:09:00
Postat av: Maud

Jättesnyggt kök!!! Jag undrar en sak, vad ni har för bänkskivor? Jag tycker det ser ut som stenskivor men samtidigt ser de ganska natta ut i ytan vilket jag inte sett förrut, jag tyckte i alla fall att var väldigt snyggt!

2011-03-01 @ 09:03:08
Postat av: Anna

Gug vilket fint kök...

2011-03-05 @ 17:50:11
URL: http://dressingroom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0