Problem och skola

Två ord som man ofta hör i samma mening. Här hör de inte alls ihop.

Problem
Problemen består i att det inte har gått att kommentera på mitt förra inlägg, men det är fixat nu, fast nu är det väl ingen som vill kommentera det gamla inlägget. Många har haft problem med blogg.se under det senaste dygnet med de säger att det är löst nuu. Man kan behöva spara om sina kodmallar för att få det att funka. Det har jag gjort nu.

Skola
Jag brukar inte skriva om skolan här men ibland får man göra ett inlägg i debatten. Vi hör så mycket om den förhatliga flumskolan. Ge Troed Troedsson 10 minuter av din tid, och se vad du tycker sedan. Måtte skolministern se denna film!



Kommentarer
Postat av: Helene Langborg

Är så glad att mina barn har gått och går i Waldorfskolan. Där de får lära sig att lära/upptäcka och där de inte ändrat studiemetoder och bedömningssätt under årens gång. Där det sociala är minst lika viktigt som multiplikationstabellen. Där skolgången hänger ihop från 1:an till 12:an. Där de får skriftliga omdömen som blivande arbetsgivare ser stort värde i och där social praktik ingår i kursplanen i klass 11.



Som tur är finns det andra skolor, kommunala och friskolor som också utbildar "fria" elever. Och waldorfskolor passar inte alla.



Av mina 3 barn har en gått 12 år, en 9 år och en går nu i 8:an.



Man lär för livet, inte för skolan! Ett gammalt talesätt som ibland behöver friskas upp :-)



Sprider filmen vidare!



Kram Helene



2011-05-10 @ 13:25:01
URL: http://ullevidsdal.blogspot.com
Postat av: Annelie

Hej!



Är du intresserad av att byta fröer? Läs mer här: http://antiann.blogspot.com/2011/05/frobytare.html



Obs! Sista anmälan idag. :) Vore superskoj om du ville vara med!

MVH

Annelie

Postat av: Din bokvän

Nu ligger ditt brev på posten! Förhoppningsvis blev inte innehållet totalmosat när jag försökte få in paketet i det minimala facket. :)

2011-05-11 @ 16:54:27
URL: http://-
Postat av: Jennie

Kloka ord. Jag håller också med Helene här ovan att det sociala är minst lika viktigt som det teoretiska.

Så härlig er pergola är! Blev kanonsnygg i sin New England- pimpning!

Jag kan inte ens lägga in något inlägg på min blogg, menyn överst är helt borta! Hur byter man kodmallar?

Kram Jennie

2011-05-12 @ 12:39:13
URL: http://skogslunden.blogspot.com
Postat av: Göran

Ville bara säga att du har bra foton i din blogg. Hmm…

Postat av: Petra

Vill bara önska en trevlig helg!

2011-05-14 @ 00:08:11
URL: http://www.romantiskahem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0