Middag i "nya" köket

Idag kom bänkskivan och Micke har fixat och grejat med den i flera timmar för att det skulle bli bra. Och det blev det.

Nu saknas det en golvlist, rätt knoppar, en list längs väggen där bak och en omgång av rätt färg på hurtsarna (bänskskivan är lite brunsvart, det gör inget),

men man kan kisa och tänka sig hur det kommer att bli..

Idag var det Jojos tur att laga maten, citronkyckling i ugn. Jättegott.

Middag med hela familjen..

God mat, men ska jag klaga på nåt så är det att det är för lite grönsaker, genomgående har jag tyckt att det är för lite grönsaker i denna kasse. Klart att jag kan köpa till lite eget, men man tror ju att det ska vara klart när man köper en kasse. Lite kokt broccoli och lite sallad hade höjt denna rätt betydligt. Och när jag ändå är inne på lite klagomål: Ica: Varför skickar ni inte med en vitlök. I veckans recept ska det sammanlagt vara åtta (8) klyftor vitlök, det kostar nästan ingenting att ha med en i kassen, men det är så förargligt om man måste åka och handla för att man inte har det hemma. Annars är vi nöjda:)

Kommentarer
Postat av: Marika

Vad kul när hela familjen blir delaktig i matlagningen! Maträtterna ser smarriga ut

2011-10-04 @ 21:42:53
URL: http://design-minlycka.blogspot.com
Postat av: Vivi

Hahaha om kisar lite kan man se hur det blir, ja...vad rolig du är, det blir jättefint och vad mysigt med middag alla i familjen! kram Vivi

2011-10-04 @ 21:59:23
Postat av: Vivi

Hahaha om kisar lite kan man se hur det blir, ja...vad rolig du är, det blir jättefint och vad mysigt med middag alla i familjen! kram Vivi

2011-10-04 @ 21:59:39
Postat av: Aggie

Köksmakeovern blir kanon och dom där skåpen minns jag, eller jag minns när du skulle ha, vad dom nu heter dom där grejerna att dra i med plats för etikett! Det blev riktigt bra och bänkyta behöver man massor. Jämt.

Och mat lagar ni och jag blir vansinnigt imponerad av din dotter, så ung och hon kan laga mat....när jag var i hennes ålder visste jag inte åt vilket håll köket låg och jag kunde då rakt inte laga mat, jag t o m brände vid vatten om jag skulle till att koka det......hon blir en bra fru...ja menar inte så nu som det kan tyckas!

Och ja, lite grönt på tallriken hade varit snyggt och gott! Mycket grönsaker vill vi ha!

Kramar

2011-10-05 @ 00:16:27
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Paula/ICA Matkassen

Hej!



Vad roligt att ni tycker om vår matkasse!



När det gäller vitlöken så ingår det i basförrådet. Detta står i torsdagens veckobrev. Vi skickar inte med det eftersom det är ganska sällan en hel vitlök går åt och det skulle då innebära att de kunder som har kassen varje vecka får en herrans massa vitlök hemma...



Hälsningar

Paula/ICA Matkassen

2011-10-05 @ 13:26:13
URL: http://Www.Ica.se/icamatkassen
Postat av: Mamma/Mormor/Svärmor

Bra, Jojo! Kram!

2011-10-06 @ 00:00:59
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härliga maträtter! Vad skönt att slippa tänka på middagsrätter var eviga dag! Härligt med mer bänkyta, det blir jättefint.



//Ulrika

2011-10-06 @ 12:38:41
URL: http://martensdratt.blogspot.com/
Postat av: Brunkullan med Mosipperötter

Tjusigt värre!! Så bra att ni hade de där extra hurtsarna:)



Blir så hungrig när jag läser..Väntar på att Tommy ska komma med take-away idag:)



Kram Susanne

2011-10-07 @ 17:43:28
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: KatarinaWettermark

Hallo där :)

Så fint det blev! Kanon med mer bänkyta!



Kram kram Katta

2011-10-11 @ 20:58:39
URL: http://www.hemohav.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Heja! Har inte haft tillgång till dator nu på en längre tid och blev ju glatt överraskad när jag ser då jag äntligen kan kika in att ni ialla fall förnyar litet i köket. Roligt. Och fint. Dessutom har din blogg förvandlats till en matblogg ;).

H.Mikaela

2011-10-12 @ 21:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0