Ny kasse!

Idag var jag och hämtade min Ica matkassen på Ica i Åkarp. Första middagen fick bli lite hastig för vi var sent ute, så spenatsoppa passade bra.

Max tog initiativet och hackade lök och fräste den tillsammans med spenaten, i med en liter buljong och sedan toppade vi med lite vin och lite creme fraiche.. man kan ju inte helt hålla sig till receptet.. :)
Detta mixades och så i med lite salt och peppar.

VI kokte ägg att ha i soppan.

Och så fräste vi lite bacon och hackade som man kunde ha över soppa och ägg (detta var ett eget påfund, msen det blir ju så mycket godare med det salta till, man behöver ju inte särskilt mycket).

Det ser ju väldigt gott ut, härliga färger.

Och det var väldigt gott. Inget märkvärdigt, men en snabb middag med massor av nyttigheter som dessutom smakar underbart. Tack för det Ica.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Mmmm, så gott och så nyttigt. Jag måste säga att ICAs kasse verkar vara mest i min smak av de jag hört om.

Kram Jennie

2011-10-03 @ 22:46:36
Postat av: Mamma/Mormor/Svärmor

Det såg ju jättegott ut!

2011-10-05 @ 23:55:41
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0