torsdagsmat

I tisdags fyllde jag år, då var det restaurangbesök som gällde, och i går var vi i Vimmerby på konferens så det har inte blivit någon matkasse på ett par dagar. Men idag, när vi kom hem från konferensen, hade våra kära barn lagat tunnbrödsenchiladas med ananassalsa. Å vad glad man blir! Det doftade gott i hela huset, de hade tänt ljus i fönstret och allt var mysigt.

I ugnen

På tallriken. Det var jättegott. Jag är inte så glad för kycklingfärs, som det var i denna rätt, men här var det helt ok, smakade bara bra. I salsan skulle det vara koriander, och det var väl det enda jag skulle vilja vara utan, kanske. Men det är ju en smaksak. Mums!
SOm om inte det var nog, har Josefin bakar kakor inför ett litet kalas som vi ska ha i morgon. Inte för att det är mycket att fira när man fyller år nuförtiden, men åtminstone familjen vill gärna komma och gratulera lite.. Så Jojo bakade. Resultatet? Kolla här:

Tror att det blir ett bra kalas i morgon:)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth Nyborg

gu vilken duktig dotter du har!!! det skulle min aldrig göra ....

vilken tid ska jag komma? ;-))) kram!

2011-10-20 @ 20:42:30
URL: http://ruterezz.bloggo.nu
Postat av: Mamma/Mormor/Svärmor

Åh, vilken god mat! Nånting sånt måste jag göra!

Och så gulligt av ungarna att fixa mat tills ni kom hem! Det är verkligen en bra sak med matkassarna, att det får barnen att laga mat.

Och vilka kakor Jojo bakat! Dom ser jag verkligen fram emot!

Men det var väl inte i morgon vi skulle komma???

Kram!

2011-10-20 @ 22:55:46
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0