Fisk

Idag gjorde vi sej med ratatouille och risbulgur.

Lök, vitlök, paprika och aubergine i bitar.

Jag fräste grönsakerna, hällde i krossade tomater och så kryddade vi lite extra med chili explosion. Skulle nog faktiskt göra ratatoullien med färsk chili om jag gör rätten igen. Men vi gillar lite ordentligt kryddad mat.

Citronskal och citronsaft blandat med skorpmjöl (ströbröd), italienska örter och olivolja att breda på fisken.

Jag lade ratatoillen i botten, fisken ovanpå och sedan den gröna röran, och så skjuts in i ugnen.

20 minuter senare, tillsammans med en blandning av ris och bulgur.

Riktigt gott var det, när jag hade saltat och saltat. Det var en rätt som krävde mycket salt för att smakerna skulle komma fram ordentligt.

Kommentarer
Postat av: vivi

mmm ser härligt ut, åh vad dom där kryddorna från Santa Maria är underbara! kram Vivi som dricker vin och äter ost...

2011-09-22 @ 21:14:37
Postat av: Mamma/Mormor/Svärmor

Ratatoille borde man göra litet oftare...

Man borde väl kunna nog göra den rätten med torsk också? Måste nog prova...

Kram!

2011-09-22 @ 22:28:30
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Nilma

Det såg inte alls fel ut!

2011-10-13 @ 10:57:09
URL: http://www.nilma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0