Första middagen med kassen

Vi valde att göra pastarätten idag, och det var jag som lagade. Vi har testat det här med matkassar innan och det är ett bra sätt att få ungarna att laga mat. De får helt enkelt välja ett recept var och tala om vilken dag det passar att de lagar rätten. Idag var det jag, i morgon ska Max göra Tortillapizza.
Vi har valt den kassen som heter Inspiration, men jag kan nog tänka mig att prova den som heter billiga veckan också.
Men nu till dagens rätt:

Jag fräste och brynte lök och vitlök och spenat, hällde på buljong och lät det koka upp. När pastan kokt färdigt gröpte jag ur avokadona och lade ner avokadoköttet i spenatblandningen och så körde med mixern. Smakade av med citron och serverade med räkor. Riktigt gott var det! Och kul med avokado i pastan, det hade jag nog aldrig kommit på. VI använder avokado till allt möjligt men i pasta tror jag aldrig att vi har haft det.

Eftersom jag aldrig riktigt att nöja mig med det någon annan tänkt ut, så rostade jag lite pinjenötter som vi hade på maten och så serverade vi alltihop med färskriven parmesan för den som ville ha det. Två smakförhöjare som hette duga.

Mums!!!

Slurp sa det!


Kommentarer
Postat av: Paula

MUMS - det ser jättegott ut!! Jag har gjort avokadosoppa nån gång, men aldrig använt det i pastasås. Kul tips!

2011-09-19 @ 23:03:48
Postat av: Mamma/Mormor/Svärmor

Ja, det var ju åtgång på den rätten!

Såg väldigt gott ut!

Lycka till i morgon, Max!

Kram!

2011-09-19 @ 23:11:29
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: vivi

mmm låter gott och nyttigt! Bra idé med advokadon! Vad kul!Ha det så bra kram Vivi

2011-09-20 @ 09:06:38
Postat av: Brunkullan med mosipperötter

Detta har jag tänkt köpa länge. Vi har ett par affärer som har tjänsten. Nackdelen är att vi är rätt kräsna när det kommer till mat. Den ena äter inte det och den andra inte det...

Men det går alltid att prova, och man kan ju utesluta det man inte gillar och ersätta med annat:)



Kram Susanne

2011-09-20 @ 09:52:44
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Jennie

Förstår att det sa slurp - det ser ju vrålgott ut!

Kram Jennie

2011-09-20 @ 20:45:57
URL: http://skogslunden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0