Ica Matkassen

Idag var jag och hämtade min första matkasse. Här i Höllviken finns ingen som tillhandahåller kasse och faktiskt inte i Malmö heller. Därför hämtade jag min kasse i Åkarp, söder om Lund, där det finns en underbar liten Ica-butik. När vi bodde i Hjärup handlade jag alltid där.



I kassen finns mat till 5 middag för 4 personer, samt recept. Ett litet problem hade handlaren, det var att han inte hade någon spetskål. I stället fick jag en romansallad och ett vitkålshuvud. Vi får se hur det går med det.

All maten samlad på ett ställe. Tänk att vi ska äta allt detta, inte klokt ju...
Maträtterna för veckan är:

Rustik portergryta med palsternacksmos
Räkpasta med spenat- och avokadosås
Tortillapizza "calzone" med apelsinkål
Wokade nudlar med fläskkarré sweet n' sour
Ugnsbakad sej under örttäcke med ratatouille

Nu ska jag läsa igenom recepten och så ska vi bestämma vem som ska laga vad.

Kommentarer
Postat av: Annica Lundgren

Hej Annica heter jag och skall också börja med påsarna men vilken av de tre tog du....jag funnderar på billiga veckan sen kan man ju ändra...skall beställa imorgon eller onsdag

ha det gott ...

http://pinkladyw595.blogspot.com

2011-09-19 @ 19:08:07
URL: http://pinkladyw595.blogspot.com
Postat av: Camilla

Vitkål och spetskål liknar ju varandra väldigt mycket, så det ska nog gå bra. Lycka till :-)

2011-09-19 @ 19:35:57
Postat av: Mamma/Mormor/Svärmor

Det lät ju väldigt gott alltihop! Men visst ser det ut som jättemycket mat för 5 dagar...

Det ska bli roligt att höra vad ni tycker!

Kram!

2011-09-19 @ 22:41:35
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0