Tortillapizza

Jag måste erkänna att dagens middag nog var den som jag hade lägst förväntningar på. Vi var på föräldramöte på Max nya skola så Max och Josefin hade ätit när vi kom hem. Max hade utan problem gjort middagen och jag tyckte faktiskt att det var riktigt gott. Det var tortillas som man bredde färdig tomatpastasås på och sedan la man på kokt skinka och burkchampinjoner. Där hade jag ju tusen gånger hellre haft färska champinjoner, rökt skinka och hemkokt sås.. möjligtvis kan jag tänka mig att använda den färdiga såsen, för den var riktigt bra, men aldrig kokt skinka och aldrig burkchampinjoner. Trots detta var det gott.

Salladen till bestod av spetskål, som vi hittade i den lokala Ica-affären, apelsiner och fänkål. Friskt och gott till pizzan.
Kanske ingen tiopoängare men ändå riktigt gott!

Kommentarer
Postat av: vivi

hm ja enkelt, bra tips ju! Har man alltså ost och pizzakrydda över tortillorna och sen in i ugnen? kan tänka mig annat innehåll som du skrivet, även kyckling, curry mm nu blir jag ju hungrig....ha det så bra kram Vivi

2011-09-21 @ 09:45:24
Postat av: Jennie

Håller med Vivi, enkelt och bra! Barnen här hade älskat det.

Kram Jennie

2011-09-21 @ 12:28:56
URL: http://skogslunden.blogspot.com
Postat av: Mamma/Mormor/Svärmor

Gjorde man dem dubbla, som calzone?

Ser gott ut i alla fall - och enkelt!

Kram!

2011-09-21 @ 16:31:35
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0