Sjätte måndagen med vårtecken

Oj vad fort det går nu. Fast idag har det varit kallt och fuktigt ute. Men so fort solen kommer fram så påminns man om att snart snart snart... Å vad jag längtar!
Här kommer lite bilder på hur det ser ut i  min trädgård just nu:

Rabarberna tittar upp.

Aklejan har kommit långt nu.. väntar spänt på blomstänglarna:)

Tulpanerna blommar snart.

En vitsippa hittar jag i rabatten... massor i skogen men hos mig vill de inte riktigt..

Ormögat blommar sedan ett par veckor. De är underbara tycker jag.

Kära söta pärlhyacinter

Hyacinterna blommar.

Och se så långt rosornas blad har kommit.

Vill ni se hur det går i resten av Sverige så klicka in er på deltagarlistan

Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor/Svärmor

Åh, vad jag blir avundsjuk på din rabarber... min vill sig inte!

Kram!

2012-04-09 @ 18:29:22
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Då har din trädgård kommit långt, min är lite senare. Men om nån månad då kanske vi har grönt på buskarna och i våra träd. Ha en fin vecka. Kram Mimmi

2012-04-09 @ 19:07:35
URL: http://hemmetarminvra.blogspot.com
Postat av: Aggie

Först, vilka fantastiskt snygga kök ni har och jag hoppas verkligen folk börjar vallfärda för att skaffa sig ett nytt kök, alla var lika läckra på sitt sätt!



Och du får ha din rabarber i fred, det fick ju inte jag riktigt eftersom mannen min planterade tallar i min rabarber...men den kommer. Och då kan jag ju säga att det var väldigt tur för honom....



Kramar Aggie

2012-04-09 @ 19:49:07
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Anki

Ser att våren är aningen längre kommen hos dig än här... väntar på att ormögat ska börja blomma - tycker de är fantastiska... riktiga överlevare, som tycks klara det mesta - och så vackra med sina blå blommor :)

Postat av: Berit

Härliga vårtecken!!

Ha en underbar dag!!

Postat av: Annica

Underbara bilder, är så härligt att se allt få liv igen efter en lång vinter.

Kram Annica

2012-04-16 @ 20:12:58
URL: http://annicaostlund74.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0