Sommaren hittills

Oj vad jag har blivit dålig på att blogga. Det är så mycket annat som pockar på uppmärksamheten nu. Men jag vill nog inte släppa bloggen helt, ibland vill man ju liksom skriva något.
Idag blev jag lite sugen på att testa nya blogg.se, och funktionerna här. Lite besviken är jag på att de inte gjort det enklare att byta header och ändra utseendet på marginalerna. Det var ju det som behövdes mest..
 
Men här kommer i alla fall en liten sammanfattning av min sommar hittills:
 

Min allra som vackraste, underbaraste ros blommar. Den stod i stugan och har flyttats ett antal ggr. Jag älskar den och vårdar den ömt. Och jag får betalt för mina vedermödor. Någon som vågar sig på en gissning vad det är för en ros?

Trädgården växte fullständigt igen, delvis beroende på att jag har så ont i mitt ena knä att det är svårt att rensa. Men också för att jag i grund och botten är en lat människa. Snäll men lat. Mamma däremot är inte lat. Men snäll!!! Man kan ju säga att jag ärvde nåt av henne. Tack igen mamma, för att du hjälpte mig så mycket i trädgården!!

Poolen är städad och badad i många gånger. Jag älskar verkligen att vi har pool. Aldrig att jag kommer att välja bort det.. många säger ju att det är så mycket jobb och att man använder den så lite, men icke!! VI älskar vår pool!!

Pernilla Alm har varit här och haft författarkväll. Jag bjöd in ett gäng kompisar på bubbel och tilltugg, och Pernilla kom och berättade om hur det är att skriva en bok. Jättetrevlig och intressant kväll. För övrigt har Pernilla chansen att få sin bok utgiven som ljudbok nu. Gå in och rösta på att den ska bli det. Alltid du heter boken, om du har missat det.

För två år sedan (var det väl) uppfyllde jag en dröm och köpte två honungsrosor och satte dem där de kan väa på en portal. I år blommar de helt underbart och jag glädjer mig varje dag. Rosor.. oj vad jag älskar rosor.

Till höger i bilden ser man portalen med de blommande honungsrosorna.

Till och med den gula rosen njuter jag av. Egentligen tycker jag inte om gult och definitivt inte om blandningen av gult och rosa, men jag kan inte hjälpa att jag tycker att det är ganska fint här..

Ibland när man ligger vid poolen en stund så kommer Enzo och vill gosa lite, gärna i skuggan. Han kryper gärna in under benen så får han båda på en gång.

Fika i trädgården?

Världens bästa sommarlunch - Bäckahästen. Enkelt, gott! Stekt bröd, stekta tomater, stekt skinka, stekt ägg, allt ovanpå lite sallad. Mums.

underbart är kort, rosen börjar tappa sina kronblad, men jag njuter fortfarande. Visst är de ljuvliga även där de ligger på marken.
Och så var jag tvungen att visa hur kul man kan ha med kameraappar i telefonen. Visst ser huset liksom tecknat ut. Kul!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!
Jag ÄLSKAR ert hus! Det är så vackert!
Vem säljer Humlebacken idag? För Karlssonhus finns väl inte kvar?
Kram Malin (med bygglov)

Svar: Vi säljer Kronobergshus, samma arkitekt som K-hus hade, alltså säljer vi fortfarande Humlebacken!
Viveka på Humlebacken

2012-07-04 @ 12:55:51
Postat av: Anonym

Tack :-) då kontaktar vi Kronobershus!

Svar: Kontakta gärna mig, för vi är ju återförsäljare för Kronobergshus nu:)
Viveka på Humlebacken

2012-07-04 @ 14:52:31
Postat av: Mamma/Mormor/Svärmor

Men - jag har ju kommenterat - vart tog min kommentar vägen? Jag gillar INTE nya blogg.se!!!
Roligt, i alla fall, att se dig på bloggen igen!
Din trädgård har verkligen blivit jättefin!
Kram/M

2012-07-04 @ 16:47:20
URL: http://tjernhus.blogg.se
Postat av: Helene Langborg

Ja rosor älskar jag också, men ännu har jag inte fått någon på plats.
Har tänkt göra en portal på framsidan och sedan ha klängrosor på en vägg på baksidan.
Nästa år eller ev. i höst kanske det blir av :-)

Kram Helene

2012-07-04 @ 19:31:31
URL: http://ullevidsdal.blogspot.com.
Postat av: Cat

Din ros liknar en av mina favoritrosor: "Constance Spry".
Fantastiskt vackert hus ni har :-) och gullig birma!

2012-08-12 @ 08:03:13
URL: http://www.catweb.se/rosenwebb/
Postat av: moster

Vilken fin sammanfattning av din sommar - vacker, solig och spännande!

2012-08-13 @ 19:57:14
URL: http://strandrosen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0