Dan före dan före dan före dopparedan:)

Inte klokt så snart det är jul. Nu börjar det kännas juligt i hela huset. Härligt. Jag älskar att julpynta och pyssla, om det nu skulle vara någon som har missat det...:)
Tog lite närbilder på granen i hallen


bara vitt och silver, och 200 lampor... det gnistrar i vår hall kan jag lova...:)









I vardagsrummet blev det rött och guld i granen i stället. Varmt, ombonat och stämningsfullt tycker jag att det blev..


och för Lundinskans skull är gungstolen med på bild:)








Kommentarer
Postat av: Lena

Verkligen stämningsfulla och vackra granar.

Visst är det härligt att vara hemma och göra det vackert och ombonat.När alla i familjen är samlade och håller på och fixar. Stannade upp ett tag i går och verkligen njöt och bad en tacksam bön åt att min man och mina söner finns och är här.

Det gäller att ta till vara på detta. Och bjuda in de som är ensamma i sitt hem över julen.



En kommentar till Bloggtankar:

Jag tror att dessa bloggar fyller en stor funktion. De skapar möten, inspiration och glädje.

I dessa tider när allting( nästtan) är så kallt och beräknande runt omkring oss, med fördendrings tv osv tror jag att detta är kvinnors tysta uppror. Jag tror också att kvinnor inte köper samhället rakt av utan de visar i sina bloggar kärlek till familjen, omtanken och viljan att vara med sina barn och ungdomar ( i tidningar möter du helt annat)

en stark vilja att känna trygghet och stabilitet

Dessutom så visar den att kvinnor och män inte köper konsumtionsamhället rakt av utan tar till vara det som redan finns. Är detta också en motpol till allt som går snabbt och är fabrikstillverkat?

Kvinnor och män vill göra sina saker och sin mat själva. Och som du skrev: í bloggar berömmer kvinnor varandra och tar till vara på varandra.

Jag känner aldrig konkurens om vackraste hemmet eller så när jag läser utan njuter och får ideér

Passar också på att säga att jag är full av beundran över ert hus och hur ni inreder. Så smakfullt.

2008-12-21 @ 11:39:44
Postat av: Liw

verkligen jättefin!

2008-12-21 @ 11:52:20
URL: http://hilleshog.blogg.se/
Postat av: Lena

Så fina foton...eran gran är underbart vacker!



Alltid lika kul att kika in och se dina bilder som skänker inspiration!



Ha en skön 4:e advent!

2008-12-21 @ 12:51:17
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Malin

Tjusigt, själv är jag lite tudelad till julpyntet. det är roligt att pynta med barnen men då måste det ju vara på deras vilkor... Vilket gör att jag tröttnar ganksa snabbt på röran och vill städa undan det hela. Angående nyår blir maten säkert bra men själv hade jag hellre stannat hemma för det är ett väldigt ståhej runt det hela...

Hälsar

/Malin

2008-12-21 @ 12:59:55
URL: http://twoswedishcottages.blogspot.com/
Postat av: Petronella

Hejsan V! Vilka fina granar du har. Ser så juligt och stämningsfullt ut. Har läst ikapp lite nu, har lånat dotterns trådlösa ett tag ;o). Vi sov första natten i huset nu i natt och det är så skönt. Det är inte klart på långa vägar och vi far mellan det gamla och nya huset och hämtar grejjer hela tiden. Så fort jag är färdig med köksgolvet ska katterna få flytta ner oxå, dem saknar vi allihop jättemycket.

Ang. det där med bloggtankar så kan man ju analysera fenomemnet ur många vinklar, det är himla intressant tycker jag. Men framförallt är det supertrevligt att ha sina bloggisar som finns där och supportar en. Fantastiskt!... och visar på människans inneboende godhet vilket det inte alltid är så gott om ute i det "vanliga"livet om du förstår vad jag menar. Oj nu ringer äggklockan...nu måste jag försegla golvet i hallen. God jul om vi inte hörs innan och NJUT av ditt vackra hem och familj och allt. Kraaaam P.

2008-12-21 @ 14:27:10
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com
Postat av: Petronella

Just det glömde säga att vilket jättefint pynt du har till båda granarna!! Sen menade jag fenomenet...inget annat hehe kram igen

2008-12-21 @ 14:28:41
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilka härliga bilder.

Bröllopet är sant och jag tror att det kommer att gå till världshistorien i vårt umgänge. Det var inte mycket mer som kunde gå fel den dagen och jag led med brudgrummen som försökte fixa allt som uppstod. Tack och lov att det inte var mitt bröllop, jag hade nog haft svårt att hantera allt.Men å andra sidan kan man se det som ett roligt minne.

2008-12-21 @ 17:51:26
URL: http://mariasbetraktelser.blogg.se/
Postat av: Gúa

Underbart!

Älskar dina röda kulor...Himmelskt vackra!

Granen är sååå fin i rummet Viveka!

Åhhh, nu suckar jag ännu en gång av välmående...allt tack vare DIG..:)



Må bäst!

Kraaaaaaaaam...

2008-12-21 @ 19:01:11
URL: http://hviturlakkris.blogspot.com
Postat av: hemmabloggaren

Wow, gillar verkligen de första kulorna, superfint.

2008-12-21 @ 19:23:58
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com
Postat av: Lisa

Klart ni ska ha kungsgranar till ett så vackert hus! Så jättevackert det blev - både den i hallen och i vardagsrummet. Snyggt när man har ett tema i färgerna som här!



Själv har jag bara små mikrogranar i mitt pyttelilla hus, men dock - gran!:)



Ha det så jättegott!

Kramar

Lisa

2008-12-21 @ 19:29:22
URL: http://lisastorp.blogspot.com
Postat av: Annika

Hej!

Jättefina granar och alltid lika inspirerande att titta in på bloggen! Jag såg ett tidigare inlägg där ni eldade utomhus. Jag undrar vart ni köpt eldkorgen ni hade ved i, någon slags gjutgärnskorg.

Tack för en härlig blogg och God Jul!

Hälsningar från Annika

2008-12-21 @ 20:41:35
Postat av: Ann

Vilka vackra granar! Du gjorde helt rätt som struntade i trenden med klena granar :)



Kul att läsa om dina bloggtankar! Jag har också funderat på det, varför bloggar jag egentligen? Precis som du skrev är det nog för kontakten man får med en massa tjejer (ja, det är ju inte många killar som kommenterar direkt...), att man får dela intresset med så många. Jag är dock lite feg, är anonym på min blogg. Lite dåligt självförtroende kanske, vågar inte riktigt visa arbetskamrater och kanske framför allt mina elevers familjer vem jag är. Knäppt va!? Hmm... kanske dags att visa vem jag verligen är nu ;)

Oj, det blev en lång kommentar!

Önskar dig en skön Jul och ett riktigt Gott Nytt År!



Stor kram,

Ann

Postat av: Maria

Vilken fin blogg.

Du verkar bo i ett helt underbart hus.

Sedan har du ju katter av världen bästa katt ras också.

//Maria

2008-12-21 @ 22:15:48
URL: http://mammaia.blogg.se/
Postat av: Caroline / Karlsebakken 37

Fantastiska granar - men hade man kunnat förvänta sig något annat av dig...? ;) Sitter här hemma och slappar efter familjemiddag och njuter av mysigt vardagsrum men nya gardinerna på plats. Precis som du, så var jag ju lite tveksam till gardiner eftersom fönstrena är så fina, men det blev faktiskt väldigt bra ändå, jag är nöjd. Och till våren byter vi dem mot vita linnegardiner... Eller inget alls - vi får se!



Antar att du läser detta måndag morgon så då får du ha en härlig dag och njuta av mysigt julpyntat hus!



Stor kram

Caro

2008-12-21 @ 23:18:30
URL: http://www.karlsebakken37.blogspot.com
Postat av: Nilla

Vilken underbar gran!

GOD JUL Ha en skön julhelg! *<|:-D

2008-12-23 @ 19:13:47
URL: http://tankebubblor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0