Nya husbilder

Nu har jag fått nya husbilder från Håkan och hans familjs läckra hus i Linköping. Denna gång har Håkan själv skrivit text till bilderna, undrar om han inte egentligen är lite sugen på att börja blogga...
Tack snälla Håkan, det är sååå vackert. Vad ska man göra för att bli bjuden på inflyttningsfesten... måste man komma upp och måla ett gäng brädor??

Taket på bv på plats. 145x95 utvändig panel, laserad en gång och vänd med den "hyvlade" sidan neråt. Samtliga "spikhål" efter spikpistolen fogade och samtliga brädor laserade ytterligare en gång. Vilket jobb....!


en utsiktsbild från helgen när det var ganska fint väder....




Nu är köksspisen i princip färdig...

Bastun på ovanvåningen


KarlsonHus vackra inramningar runt fönster och de snygga fönsterbänkarna. Jag har precis börjat måla och det ska förstås bli vitt alltihopa.



Vi har köpt golv från Litauen. Bra kvalitet och bra pris. Ett ekgolv som är massivt i den övre delen (c:a 6 mm) och monterat på en underdel av playwood. Fungerar på golvvärme också (vi ska ha golvvärme på bv). Här ser man en del av golvet. Övriga delar är "vältäckta" under byggtiden.

 



Invändiga fönster är underskattat!  Här blir det ett i trapphuset.



Taket i vårt sovrum på öv består av gamla brädor som suttit på en stor loge som vi rivit. Hyvlade och målade vita i en "gammaldags" nyans. det var mycket jobb, men det blev precis så som vi ville....



Alexander hjälper till med "silikoneringen". Han säger att han är "gjuten" på inflyttningsfesten.





Igår va Lotta på besök. Hon vill också va med på inflyttningsfesten och nu är hon uppskriven.



Anette o Lotta målar pärlspontspanelen till trapphuset.



Noga är han....









slut...(för den här gången)


Kommentarer
Postat av: Caroline

Åh vad kul med uppdatering! Det blir verkligen ett fantastiskt hus... Om jag ska bygga hus i framtiden så blir det definitivt en KarlsonHus! Också väldigt roligt att de invovlerar barnen i arbetet - det ska börjas i tid... ;) Ha en skön kväll - nu är det dags för middag med kollegor här i Stavanger. Kram Caro

2008-11-04 @ 19:15:03
URL: http://www.karlsebakken37.blogspot.com
Postat av: ColonialEast

Vad kul att få se lite fler bilder från det här vackra huset! Man blir ju helt "husgalen" av att följa med vid alla andras husbyggen. Tack för titten!!

2008-11-04 @ 19:18:01
URL: http://colonialeast.blogspot.com
Postat av: Sjabbig men chic

Det här blir verkligen ett fint hus. Även ditt hus är helt fantastiskt. Jag har smygläst här i några månader och nu när jag har egen blogg sedan en hel dag tillbaka vågar jag mig på en kommentar. Jag skulle gärna länka hit om jag får, säg annars till så tar jag bort den. Jag har lagt in min första bild med stor möda. Jag får inte riktigt till beskäringen men jag ska minsann öva.



Kikar snart igen!

2008-11-04 @ 19:26:57
URL: http://www.sjabbigmenchic.blogspot.com
Postat av: GÅRDSROMANTIK

Så snyggt huset blir!

Många bra tips.



Kram Maud

2008-11-04 @ 20:56:56
URL: http://havsviken.blogspot.com
Postat av: T H E R R E fotoblogg

Så snyggt det blir, och vilken utsikt! :)

2008-11-05 @ 04:36:43
URL: http://therre.blogg.se/
Postat av: Annika

2008-11-05 @ 21:29:00
Postat av: karin Österberg

Hej!



Hur får man tag på ert ekgolv från litauen?

Jag letar förbrilt men hittar inget som är helt rätt vad gäller utseende och pris. Ert är precis vad jag letar efter.

2010-08-06 @ 01:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0