LJUDFÖRORENING

Idag är det varannan lördag. Det betyder att så fort vi är ute i trädgården så hör vi den dj-a glassbilen.
Höllviken är en platt, väldigt platt, by, och man hör glassbilen hela dagen.

Jag HATAR glassbilens tut...

 Tänker ALDRIG handla av glassbilen, önskar att det blev förbjudet att köra omkring och tuta på det viset.

Tänk om alla som ville sälja något skulle göra så... Fiskbilen, köttbilen, grönsaksbilen, vinbilen, ölbilen, utemöblersbilen, vaxduksbilen, videouthyrningsbilen, kattmatsbilen, mjölkbilen... jag listan skulle kunna göras hur lång som helst.

Då skulle man ju behöva gå med hörselkåpor varenda dag (och inte som nu, "bara" varannan lördag)

Följ med i min kamp, BOJKOTTA glassbilen!!! Jag vill höra vågskvalp och fågelkvitter när jag är ledig!

Kommentarer
Postat av: ikakansjälv

Bokbussen kommer varje onsdag och den spelar en trudilutt som är lite fabelstuk på, mycket behaglig och får mig att springa lika fort (nästan) som jag gjorde när jag var lite till glassbilen.

2009-05-31 @ 00:04:47
URL: http://ikakansjalv.blogspot.com
Postat av: Älfgärdet

Här har vi BINGO på andra sidan älven VARJE söndag em i 3-4 timmar. Ibland har vi tur & vinden ligger på åt andra hållet så då hörs det bara lite, men de gångerna är väldigt få... "Bertil - en nia".... & så tutar bilarna i kör....

2009-05-31 @ 18:41:52
URL: http://alfgardet.blogspot.com
Postat av: Leena – By the sea i Tosteberga

Förstår dig till fullo. Jag hatar vaktmästaren på fotbollsplanen som envisas med att klippa 2 planer med trädgårdstraktor när de har en stor. Istället för ett par timmars oljud dras vi nu gräsklipparljud i 5-6 timmar, minst, VARANNAN DAG!

Tror det är dags att ta ett snack m ed klubben. Sen lär jag bli hatad.

Svärfar skänkte marken till föreningen en gång i tiden så man kan tycka att LITE jäklar respekt kan de visa sina grannar, som också vill höra fågelkvitter och vågskvalp.



Kram på dig!

Ps: Jag tror att jag har köpt en likadan soffa som era idag. Såg det nu när jag tittade noga på dina bilder. Stora och bra:-)

2009-05-31 @ 23:02:21
URL: http://bodelssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0