3 veckor kvar till Vårteckensutmaningen

Ganska många har skrivit och frågat hur själva utmaningen går till. Jag ska försöka förklara det här:

Varje måndag presenterar man i sin egen blogg de vårtecken man har upptäckt under senaste veckan. Gärna mysiga fina bilder. Tänk på att det inte alltid behöver vara naturen som visar att våren är på väg, det kan vara att affären skyltar med vårskor eller att katten skriker på kvällarna. Alltså kan hela Sverige vara med redan från början. Och hittar man inget får man väl visa bristen på vårtecken då.
Dessutom lägger du en "vårteckensoval" med en länk till Humlebacken så att alla kan hitta hit.

I min blogg lägger jag en lista över alla som är med och visar vårtecken, så att vi alla ska kunna följa varandras landskap. Det är alltså en förutsättning att alla länkar till mig, annars kan ju inte andra hitta alla de andra vårtecknen.

Här är vårteckensovalen i 2 olika storlekar. Lägg gärna den lilla ute i marginalen och välj sedan vilken du vill ha i dina vårteckensinlägg.

Dessutom vill jag uppmana de landskap som ännu är orepresenterade att genast anmäla sig:). I fjol täckte vi hela Sverige, inte ska vi vara sämre i år? Tipsa gärna bloggkompisar om detta. Gör ett inlägg på era bloggar eller skriv i deras kommentarrutor.

Anmäl dig genom att skicka ett mail till

[email protected]

och glöm inte att skriva din bloggadress och
dessutom vilket landskap du bloggar ifrån.

Här kommer lilla ovalen:

 

och här är den stora:

Vill du se vilka som är med i årets vårteckensutmaning? Klicka på ovalen!


Kommentarer
Postat av: Brunkullan med mosipperötter

Jag vill vara med förståss:)



I helgen var det faktiskt bara ca -5 grader och strålande sol. Det närmsta våren vi kommit hittills:)

I övrigt ligger allt gömt under en halvmeter snö, så det lär dröja innan första tussilagon kikar fram!

Susanne

2010-02-08 @ 08:20:16
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Helly

Hade gàrna varit med, men jag bor ju inte i Sverige sà det hade nog blivit lite dumt ;)

2010-02-09 @ 12:44:06
URL: http://tjejpasicilien.blogspot.com
Postat av: NORDINGÅRDEN

Hallå där, vilken ljuvlig blogg du har, så fin toppbild! Och vårteckensutmaningen är ju en väldigt kul idé! Jag ska klura på om jag kan vara med, jag är ju både i Jaämtland och i Dalarna så det är lite kluvet. Nu ska jag kika runt i din fina blogg! Mari.

2010-02-09 @ 19:49:55
URL: http://nordingarden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0