Fler bilder från reportagen

Maria-Isabel Hansson har varit hos oss två ggr och fotograferat. Den ena gången gjorde hon ett köksreportage, som kommer att dyka upp i "Allt om Kök och Bad" under våren någon gång. Den andra gången tog hon en massa bilder och provad sedan att sälja dem till både Vakre Hjem i Norge och Lantliv i Sverige. Båda tidningarna köpte reportagen och publicerade dem med nästan ett års mellanrum. Jag måste säga att reportaget i Vakre Hjem var helt fantastiskt, de hade verkligen gjort något bra med Maria-I:s bilder, men vad gjorde Lantliv? Det reportaget tycker jag var riktigt dåligt faktiskt. En del av Marias bilder var beskurna helt fel, och de hade lagt alla bilder tillsammans och all text på 2 hela sidor. Inte alls snyggt layout-mässigt. Men bilderna var braa. Och eftersom jag har fått dem nu, tänkte jag att jag skulle visa er dem. Inte alla kom men i någon av reportagen, så en del är helt okända, men för er som sett reportagen kommer det inte att vara så mycket nytt.

Sovrumsbilden tror jag inte att de hade med.. sänggaveln är en gammal dörr från vår sommarstuga som låg på tomten innan vi byggde hus här.

Denna bild är tagen i arbetsrummet, precis där jag sitter just nu faktiskt. Det mesta ser ut precis så, förutom att jag inte har några ljus tända just nu:). Skrivbordet är gjort av två överblivna kökshurtsar och som skiva har vi en gammal dörr med en glasskiva på.

En till, där man ser bloggen, så som den såg ut just då:)

Detta är precis bakom min rygg, det underbara bokskåpet som vår snickare gjorde. Dörrarna på skåpet är gjorda av vår gamla sommarstugas fönster.

Det får räcka för idag.

Kommentarer
Postat av: Weronica - En mammas dag

Roligt att se fler bilder! Jag har inte sett reportaget i Vakre Hjem, men däremot i Lantliv. Jag reagerade inte vid första genombläddringen att det var ert hus - och då har jag följt bloggen länge nu. Så jag håller tyvärr med - det reportaget gjorde inte ert hus rättvisa.

2010-02-10 @ 09:25:12
URL: http://www.enmammasdag.com/weronica
Postat av: Lisa

Kul att få se flera bilder! Jag tittar gärna på bilder från ditt vackra hem!

Jag har båda tidningarna, men tänkte inte på hur det var i Lantliv! Trist om du blev besviken!



Bilderna du visar idag är i alla fall jättevackra!

Kram

Lisa

2010-02-10 @ 11:47:38
URL: http://lisastorp.blogspot.com
Postat av: Vivi

Så fina bilder! Och ni har ju så vackert! SÅ roligt med repotagen! Kram Vivi Soltorp

2010-02-10 @ 12:23:48
Postat av: Lena

Hej Viveca! Long time no see! Nu är det snart dags för vårtecknen - jag hänger hemskt gärna på om jag får!

Ditt/ert hem är alldeles fantastiskt, det är jag ju inte speciellt ensam om att tycka, de gamla verandafönstren in till köket är som klippta och skurna för att sitta just där!



Ha det fint!



Lena

Postat av: Eva

Hejsan!



Ja visst kan jag vara med och berätta lite vårtecken från Närkeslätten. Men saken är bara den att 2 månader nu är jag i Dubai och i april blir det Frankrike igen. Men det kanske bara är skoj att se hur det är på andra ställen också?

Får vi hoppas att läsarna tycker.



Men jag är på!

JÄTTE fint reportage från er. Verkligen super fint. Jag såg i Lantliv.

Ha det gott!

Nu väntar promenix i snön. Vårtecken är så långt borta man bara kan tänka sig...

Kram Eva

2010-02-10 @ 18:35:03
Postat av: SollenkrokaBy

Vad fint ni har det hemma!

Det ser ut som att ljuset flödar i alla rum! kan man ha söderläge i alla rum!?! ;o)

Verkligen fint och inspirerande hem!

2010-02-10 @ 19:59:23
URL: http://sollenkrokaby.blogspot.com
Postat av: Lotta

Åh, flera bilder på ert vackra hem! Skulle mycket väl kunna tänka mig att flytta rakt in, men jag gissar att det skulle bli lite "crowded" ;)

En lite fråga bara. Herrbetjänten som står i ert sovrum, är det ett auktionsfynd? Den är så himla fin med de små lådorna.

Tack för att du delar med dig av alla fina bilder. Kram Lotta

2010-02-10 @ 20:06:40
URL: http://lottasworld.blogg.se/
Postat av: Veronica

Alltså detta underbara hus... ju mer jag ser utav det ju mer älskar jag det! Tack för all inspiration, det är fantastiskt roligt att få titta in i ert hem :)



Veronica

2010-02-10 @ 20:20:52
URL: http://ovaladrommar.blogspot.com
Postat av: Fia

Så mycket fint ..så mycket fint..

Gillar det hemkomponerade skrivbordet.Och gillar verkligen den platsbyggda bokhyllan, funktionell och snygg inte behöver ni damma mycket där.

Fia

2010-02-11 @ 10:58:35
URL: http://ensaligrora-fia.blogspot.com/
Postat av: The Secret Garden

Ja jag kan ju berätta att det är därför som jag tackat nej till så många reportageförslag...vet inte hur det kommer att bli eftersom fotograferna, de flesta i alla fall, inte får vara med vid layouten. Känns trist, men jag skippar hellre allt då. Helst skulle jag själv vilja vara med från skratch till slutprodukt, med det sitter för hårt åt på tidningarna, tydligen! Tyvärr! Och då får det helt enkelt vara.



He en bra kväll!

2010-02-17 @ 18:36:59
URL: http://hemligatradgarden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0