Andra måndagen med vårtecken

Ojojo, nu har det kanske funnits lite "riktiga" vårtecken att fota i helgen, men jag har varit instängd i en mässhall på Jägersro parkering i Malmö hela helgen så jag har faktiskt inte hunnit vara ute alls. Men för oss är själva mässan ett tydligt vårtecken, så ni får lite bilder från den:

Hem- och Villamässan 2011 hölls i mobila hallar som har ställts upp på Jägersro parkering i Malmö. Jag hade hört gott om hallarna innan och var ganska beredd på att det skulle vara som inomhus. Men jag är ganska besviken.

Där vi stod fanns det i och för sig golv, men i stora delar av hallarna var själva montrarna direkt på asfalten.

I montern satte vi en brädvägg för att få lite huskänsla.

Vi hade köpt både Mårbacka, olivträd och fina kungsängsliljor att pynta med, för att få lite vårig känsla. Dock var det svårt att få blommorna att leva eftersom det var olidligt varmt där vi stod.

Faktum är att Mårbackan nästan är vissen nu, men den ska få stå i våra köksfönster ändå, härligt!

Kungsängsliljor ger en riktigt härlig känsla. Så vårigt! De här ska förhoppningsvis kunna finnas på bild i nästa års vårteckensutmaning (om det blir någon). Fast då ska de stå i min rabatt:).

Tillbaka till det här med mässan. Vi stod vid ena kortsidan i den ena hallen, och där fanns fläktarna som blåste in varmluft. Så att det skulle räcka i hela hallen. Det räckte bra i vår del kan man säga. På fredagen mättes temperaturen i montrarna intill oss, 32 grader. Det var lite jobbigt faktiskt. Framför allt för besökarna faktiskt, för de gick där med sina jackor på, det var ju inte så varmt i hela mässahallen.. Många orkade faktiskt inte gå ända ner till oss, utan vände och gick tillbaka. Trist.

Och på byggscenen bredvid oss hade de föredrag då och då, och då kunde det se ut så här. Just här är det:

lite suddig, men jag ser att det är snickarmatte från Bygglov som pratar. Inte många som stannade i vår monter och pratade med oss då..

Vi hade laddat med kassar med kataloger, något fint vykort med hus på, och lite annat. En del fick en penna, en del fick rabatt hos hem och Hav i Höllviken i sin kasse. Det gick åt ca 250 stycken. Ganska fantastiskt.

I en annan del av mässan hittade vi denna påfågen. Söt.

och denna hyllning till Maria Montazami.

Sammanfattningsvis kan man säga att det var en bra mässa. Det som var synd var att vi missade den första riktiga vårdagen. Men det kommer väl fler, hoppas jag.


Kommentarer
Postat av: Hemlängtan

2011-03-07 @ 13:23:11
Postat av: Hemlängtan

Ja nog ska det väl komma fler vårdagar, det här är väl bara början hoppas jag.

Kul att mässan ändå gick bra trots värme och kanske inte den bästa platsen. Ni hade gjort en fin monter tycker jag.



Nu har jag mitt bidrag till vårteckensutmaningen på plats också!



Ha en fin dag!

/Jenny

2011-03-07 @ 13:26:11
URL: http://www.minhemlangtan.blogspot.com
Postat av: Möllebacken

Det var lite kämpigt denna mässan dels för besökarna med värmen och trängseln och vad jag förstått även för utställarna. Synd att jag missade er men som du säger jag ORKADE INTE gå hela vägen ner, dessutom med min femåring som ville hem. Men det var kul med bloggträffarna som AoT anordnade.

Jag lovar dig.... det kommer massvis med vårdagar ;)

Kram Pella

2011-03-07 @ 14:15:20
URL: http://millonthehill.blogspot.com
Postat av: Mamma/Mormor/Svärmor

Ja, Hem och Villa-mässan är väl ett vårtecken, så gott som något!

Kram!

2011-03-07 @ 15:18:41
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: vivi

hej, vad trist med värmen och att inte många orkade komma hela vägen ner till er då....ja det är svårt att veta i förväg. Jag tycker ni gjorde ett jättejobb, och er monter var superfin ser jag fast jag inte var på plats! kram Vivi och jo det kommer fler vårdagar!

2011-03-07 @ 18:17:28
Postat av: Bestemors hage

Dette er så hyggelig. Jeg blir mer oppmerksom på hva som skjer rundt meg når jeg skal rapportere her. Men det tar nok lang tid før det blir grønt i bedet.

Hilsen Åshild

Postat av: Elisabeth Nyborg

haha, så du kunde se att det va en påfågel till slut? Visst va de fina,blomsterarrangemangen?!

2011-03-07 @ 19:32:48
URL: http://ruterezz.bloggo.nu
Postat av: Charlotta

Mycket grönt och skönt på mässan. :)

2011-03-07 @ 20:13:30
URL: http://livetmedleran.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fin monter ni hade gjort!

Bra idé med Kungsliljan, jag ska stoppa ner min i jorden jag med!

Kram Jennie

2011-03-07 @ 22:50:58
Postat av: Anonym

Fin monter ni hade gjort!

Bra idé med Kungsliljan, jag ska stoppa ner min i jorden jag med!

Kram Jennie

2011-03-07 @ 22:51:14
Postat av: Proforma - Irene

Fin monter! Där var det riktig vårkänsla och med värmen till sedan så blev det väl nästan som sommar.

2011-03-08 @ 00:15:25
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0