Näst sista måndagen med vårtecken

Nu kommer årets näst sista utmaningsbilder från mig. Vi har haft ett ljuvligt väder, med otäcka inslag. Igår regnade det, åskade och blixtrade. Jag är inte rädd för åska, men lite respekt fick jag igår, när blixten slog ner p åtvå ställen i Höllviken. Ett hus brann ner helt, inte så långt från oss.. Helt galet. Stackars människor.
I trädgården är det sommar, nästan i alla fall.

Klematisen blommar

Löjtnantshjärtat har några blommor kvar innan det vissnar helt.

Den sibiriska irisen (Tack Åsa D) blommar snart.

Snart har liljekonvaljerna blommat kart för i år.

I fjol köpte jag tre olika sorters blågull, och två av dem blommar nu, denna som nästan har blåa blad också

och denna som går mer åt lila-blå. Underbara kraftiga plantor. Inhandlade på Åbergs i Ystad, en plantskola att rekommendera. Åååå mamma och pappa, vi måste åka dit snart!

Pionerna har stora feta knoppar och myrorna har fest.

En av de häftigaste blommorna i trädgården blommar snart.

Visst är de underbara, hostorna!!

Och så en kattbild, såklart. Älskade Enzo i rabatten.

Och glöm nu inte att surfa runt och kolla på allas härliga vårtecken!


Kommentarer
Postat av: Helén

Vilka spännande blommor du har i trädgården. Hostorna ser spännande ut, är det någon sorts Funkia? Vad läskigt med åsknedslag, naturen har stor makt över oss människor. Och som jag skrivit förr, dina katter är helt bedårande. Ha en härlig vecka!

2011-05-23 @ 20:55:48
URL: http://sjolund.wordpress.com,
Postat av: Aggie

Huh, har ni haft sån't väder i Höllviken. Här har det regnat och regnat och nu stormar det också. Så där lagom roligt.

Jag har inte lagt in mina näst sista vårtecken ännu, men jag laddar!

Kramar

Aggie

2011-05-23 @ 21:47:26
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Viola

Jag har lagt in mina sista vårtecken.

Tack för ett trevligt arrangemang Det har varit roligt att följa våren i vårt avlånga land.

Och oss dig kikar jag nog in ibland. Härliga bilder du har.

Ha det bra i vårsolen.

Kram Viola

2011-05-23 @ 22:49:57
URL: http://Polargrevinnan.blogspot com
Postat av: Proforma - Irene

Usch ja, vi hade världens stormvindar igår, åtföljt av ösregn! Men vad hemskt med huset... stackars dom.



Tänk att det skiljer så pass mycket i blomning mot här, klematis och löjtnantshjärtan har långt kvar till blomning. Blågullet ser jättefin ut!

2011-05-23 @ 23:10:57
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Jennie

Huh så hemskt med branden!!!

Vackra bilder. Liljekonvaljer är ju så vackra så man nästan gråter. Och Enzo också för den delen.

Ha det gott!

Kram Jennie

2011-05-23 @ 23:30:06
URL: http://skogslunden.blogspot.com
Postat av: Jennie

Huh så hemskt med branden!!!

Vackra bilder. Liljekonvaljerna är ju så vackra så man nästan gråter. Och Enzo också för den delen:)

Ha det gott!

Kram Jennie

2011-05-23 @ 23:33:12
URL: http://skogslunden.blogspot.com
Postat av: Mamma/Mormor/Svärmor

Jaa, vi åker till Åbergs! Snart!

Kram!

2011-05-24 @ 00:13:08
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Sonja Sell fran Tyskland

Oavsett fran underbara foton med vartecken väntar jag ivrig att se mer fran byggandet i Beddingestrand. Har du inte varit där längre? Jag är nyfiken att se hur huset ser ut numera.

Hälsningar fran Marburg,

Sonja

2011-05-24 @ 09:18:47
Postat av: Granne med Selma

Ja, åska ska man ha respekt för även om jag själv sällan är rädd för den. Kommer ihåg första sommaren vi bodde i vårt hus. Då gick åskan så hårt att jag nästan ångrade att vi köpt huset. Tänkte att jag aldrig skulle stå ut om det visade sig att stället var åskkänsligt. Men det är det inte, inte mer än på andra ställen :-) Sicken tur!

Kram Sussie

2011-05-24 @ 14:11:19
URL: http://grannemedselma.blogspot.com
Postat av: Maria Norberg

Hejsan!



Kul att titta på alla dina fina sommarbilder.

Här i Harads (5 mil nordväst om Boden, Norrbotten) har häggen börjat blomma precis just idag! Det är verkligen ett avlångt land vi lever i! Gräsmattan har vi inte hunnit klippa ännu, men det börjar bli dags.

/Maria

2011-05-24 @ 20:57:29
Postat av: Aggie

På tal om Ålandsresan.

Vi har uteslutande lärt känna varandra genom bloggarna och fyra av oss har träffats en gång tidigare här hos mig.

Tre av oss bor här på västkusten, den fjärde i Sthlm och fru Venus som vi besökte bor alltså på Åland.

Singelmamman som bor i Sthlm hade vi tre härfirån aldrig träffat förut däremot hade hon och Venus träffats.

Det var en fantastisk mix och vi fann varandra direkt, det var urkul!

Och fantastiskt roligt att komma till Åland, ett örike som var så fantastiskt vackert!

Kram

Aggie

2011-05-25 @ 15:27:54
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Sofia Petersson

Hej!

Jag har länge sneglat på ert fina plank som finns vid poolen. Försöker övertala min man om att det skulle passa perfekt vid vår sommarstuga med ett plank som smälter in så bra mot naturen. Jag undrar därför var ni fått tag i "planken/spjälorna" och hur det är konstruerat.

mvh

Sofia

2011-05-27 @ 11:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0