Nya tider

Att KarlsonHus gick i konkurs är det väl ingen av er som brukar läsa bloggen som har missat. Ända sedan dess har vi varit i valet och kvalet om vad vi ska göra. Vi har en huskund som har råkat fruktansvärt illa ut, och så länge inte deras hus kommer och allt känns bra, har vi inte känt att vi kan fortsätta med det nyuppstådda KarlsonHus. Faktum är att det är flera andra husfabrikanter som tagit kontakt med oss och undrat om vi skulle vilja börja sälja deras hus. Så många att när vi satte och ner och räknade och tänkte hade vi 8 olika firmor att ta ställning till. Men för oss var det inget svårt val Det är nänligen så att Niclas, som var ansvarig för en massa saker när vi jobbade med KarlsonHus och Micke, som har ritat alla de vackra KarlsonHus vi har sålt och även det vi bor i själva, har startat ett husföretag som heter Kronobergshus. För oss, som älskade KarlsonHus blev det den enda rätta alternativet. Så from nu är vi återförsäljare för Kronobergshus. Samtidigt håller vi på med vår köksbutik, som ju kommer att bli en kombinerad kök- och husbutik. Mycket att göra, men inte så mycket som ger några inkomster ännu. Så känner ni någon som vill bygga hus eller byta kök, skicka dem till: http://humlebacken.se, så kan de läsa där:). Fia (syrran) och jag har hållt på med hemsidan i ett par dagar nu. Man tycker inte att det borde ta sån tid, men det gör det.. Nu är den i alla fall nästan klar: gå gärna in och kolla.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Vad kul att ni hittat en väg framåt i det här! Nu ska jag in och kika på hemsidor.

Kram Jennie

2012-01-20 @ 17:50:00
Postat av: Anonym

Vad kul att ni hittat en väg framåt i det här! Nu ska jag in och kika på hemsidor.

Kram Jennie

2012-01-20 @ 17:50:25
Postat av: Aggie

Har tittat in på Humlebackens hemsida - så duktiga ni är du och syrran - jättefin. Ni får åka till Kronoberghus och hjälpa till där för den sidan var inte klar såg jag.

Är det en Micke till, alltså annan än "din" Micke som startat Kronobergshus? Nyfiken i en strut är jag. Fel, jag är intresserad.

Det är väldigt spännande allt det här, tycker jag. Jag går ut och marknadsför er, inga problem. Skojar, känner ingen just nu som ska bygga, men.....man vet ju aldrig. Bygger dom timmerhus? Det vill ju jag ha ett, ett genuint där det ligger mossa mellan stockarna.......dream on.

Ja, jag har förstått att du gillar Fb, och jag kan tänka mig att det är kul när man är i yrkeslivet och har mer fart och fläkt runt sig. Jag får börja arbeta igen så kanske det passar mig också!

Ha det riktigt gott och det är kul när du uppdaterar!

Kramar

2012-01-20 @ 18:16:20
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Petronella

Va roligt! Grattis och lycka till. Undrar om det är den Niclas som vi var i kontakt med när vi skulle bygga? Han satt i Stockholm då så det kanske fanns två. Niclas är ju inget ovanligt namn direkt. Vi kom ganska långt i planerna med KarlsonHus så vi var i kontakt med den killen rätt mycket. Jaja, i alla falldet jag ville komma fram till var att den Niclas var himla trevlig :) Nu ska jag surfa in på hemsidan. Kramar P.

2012-01-20 @ 19:47:53
URL: http://tinnarochtorn2.blogspot.com
Postat av: brunkullan med mosipperötter

Hej! Vad länge sen jag kikade in! Har missat alltihopa med konkurs av KarlsonHus och att ni startat nytt företag och butik!

Ser urfint ut:)



Önskar er alla lycka med det ni tar för er!

Kram Susanne

2012-01-20 @ 21:34:16
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Anonym

Åh vad kul!! Jag älskade verkligen KarlssonsHus. Ska jag någon gång sälja mitt älskade hus och bygga nytt så skulle det definitivt ha varit ett KarlssonsHus. Kanske kan det ngn gång nu bli ett Kronobergshus

2012-01-20 @ 22:36:28
Postat av: alexandra

Snygg blogg! Följa varandra på bloglovin?:)

2012-01-21 @ 03:37:45
URL: http://thisisalexandras.blogg.se/
Postat av: Vivi

Jättefin hemsida, så snyggt och smakfullt i like! kram och lycka till från Vivi Soltorp

2012-01-23 @ 08:19:33
Postat av: Camilla

Varmt välkomna! Lycka till i nya bobutiken, både den och hemsidan ser väldigt fina ut. Vi hörs och ses!Kram Camilla

2012-01-23 @ 16:12:33
Postat av: Paula Lindström

Grattis fina syster till KronobergsHus! Ni är så duktiga, du och Micke!!

Puss och kram!

2012-01-26 @ 21:44:33
URL: http://paulaplink.blogg.se/
Postat av: moster

Grattis och Lycka Till!

Vi kommer in och tittar, när vi kommit hem.

kram!

2012-01-27 @ 12:11:55
URL: http://strandrosen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0