15 november, det går framåt

Det går framåt, om än inte lika svindlande snabbt. Att få väggarna på plats, var det lätta arbetet. Nu gäller det att få huset under tak och tätt så fort som möjligt. Det blir en del mätande och sågande (och en del svordomar tror jag).. Jag är mest rädd för att killarna ska ramla ner...

image97
Morgonbild av sidan mot Tremansvägen.

image98
Bild av trädgårdssidan.

image99
Sidan ut mot Militärvägen.

image100
Solen tittade fram idag också. Här är entrésidan igen.

image101
Daniel och Jesper arbetar så svetten lackar.

image102
Det var kallt, så kallt att man kanske borde skrapat rutorna på huset...:)

image103
Köket

image104
Entrén

image105
Arbetsrummet

image106
Groventrén

image107
Matplatsen och vardagsrummet

image108
Nu kommer mer och mer av taket på plats.

image110

image111

Kommentarer
Postat av: christina waern

Vad roligt att just det hus jag har tittat på i snart ett års tid växer fram i närheten där jag bor. Jag bara undrar över hur det går att få fram hantverkare eftersom huset inte byggs med hel entreprenad utan huset bara levereras?? Hur ofta kommer ni att behöva måla detta hus? Är det med solceller och kompletterande värmekälla? Detta hus är som jag kommer ihåg min mormors hus. Kanske större, eftersom ett barn alltid upplever saker och ting vara större. Följer bygget med intresse.
Christina

2007-11-15 @ 16:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0