Awardutdelning

Har i dagarna fått två awarder och det gör mig så glad. Jag tycker att det känns så himla kul att det finns fullt med människor som läser om Humlebacken och oss som bor här, och att det sedan dessutom finns de som tycker att bloggen är så bra att den förtjänar en award, det gör mig jätteglad och stolt.



Först fick jag denna av Lina, med bloggen C´est la vie


Och sedan denna av Anette, med bloggen Anettes Hus

Tänkte att jag skulle ge Fifi's Blog Love Award till för mig ganska nya bloggar som jag numera följer med spänning.

Alltså skickar jag Fifi's Blog Love Award till följande bloggar:

Projekt Björkbacken som handlar om tillkomsten av ett fantastiskt hus i Östkalmare som ligger på Åland.
Så här ser deras hus ut:

Titta in och njut!


Lösvirkesbyggarna som handlar om Anna och Joakims arbete med att färdigställa sitt drömhus. Som namnet säger, har de valt den svåra vägen och bygger i lösvirke. Kolla själva in resultatet, det verkar bli fantastiskt bra!


Villa Vitsippa, där Anna berättar om tillbyggnaden av deras hus, som är i full gång nu. Titta in hos henne också, vettja! Det känns lite extra kul med Annas blogg, för det var lite min förtjänst att det blev en blogg.. :)


Vårt hus i Provence där Efwa berättar om hur hon och familjen förverkligar sin dröm om ett eget hus i Provence.


Den andra awarden, den som heter I love your blog, ger jag till följande bloggar:

Tinnar och torn för att jag har följt Pellan och Örjans förberedelser så länge nu att det känns som om jag borde vara på plats när huset kommer måndagen den 1 september. P & Ö ska ha awrden, inte bara för att jag älskar att läsa om tillkomsten av deras hus, utan också för att jag kan känna att det ibland är lite tungt för dem, och att Pellan kan behöva att vi hejar på dem lite. Gå in och skriv och peppa dem lite, det förtjänar de!

Colonial East för att jag tycker att hon har så himla god smak och att jag gärna skulle ha hit henne för att hjälpa till att inreda på de ställen i vårt hus där vi inte riktigt vet vad vi ska göra (de ställena visar jag inte här, inte ännu i alla fall...) Det stora taklyftet, som hela bloggen handlar om, kommer att ske på onsdag i veckan som kommer, alltså den 27 augusti. Missa inte det!!

Small Town Style för att Sara och hennes familj anstränger sig så mycket med att bevara husets själ. Det känns att de älskar sitt hus och att de med sin tillbyggnad vill åstakomma samma känsla som huset en gång haft.

Jag vet att jag har skrivit om dessa bloggar innan, och att ni kanske tycker att det känns tjatigt, men jag tycker så mycket om dem!



Kommentarer
Postat av: Petronella

Jihoo..va roligt. Tack så hemskt mycket Viveka! Den passade alldeles utmärkt just nu när man ska börja jobba och allt. Så jag/vi kan definitivt behöva lite uppmuntran. Du har helt rätt, lite tungt är det just nu. Men jag tänker på det som både du och Maria (Lundins) skrivit i olika kommentarer att passa på och njut av resan. Det ska jag verkligen försöka göra. För det är ju faktiskt så att chansen att vi bygger nytt hus igen är väldigt liten. Så det gäller att njuta nu...tids nog är det klart och då kommer andra projekt. För även om det är tungt så blir det ett finfint hus till slut (hoppas jag hihi) Kramkram Petronella

2008-08-24 @ 13:25:12
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com
Postat av: Cindy

Hej! Tackar tackar :-)

Ja er fläkt är ju riktigt häftig. Har faktiskt kollat in den. Men jag vet inte om det fungerar med den då vi ska ha fläkten mot en vägg, i ett hörn ????

Tack för tippset. Kram

2008-08-24 @ 15:45:40
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Lösvirkesbyggarna

Tack! Vad glada vi blir! Undrade just varför vi fick ett sånt fantastiskt uppsving av besökare...

De andra bloggarna du också har valt är verkligen värda awarden!

Kram Anna och Joakim

2008-08-24 @ 19:50:57
URL: http://annajoakim.blogspot.com
Postat av: Liw

Hej! Du har en utmärkelse att hämta i min blogg :)

2008-08-25 @ 12:35:13
URL: http://hilleshog.blogg.se/
Postat av: Rosenholm

Vilket fantastiskt hus ni bygger! och vilken inpirerande blogg! Stengången blir jättefin. Ska nu spana in dina favoritbloggar :-)

2008-08-25 @ 15:37:59
URL: http://rosenholm.blogspot.se
Postat av: Sara Small Town

Hej Viveka och TACK snälla du!



All uppmuntran på vägen är roligt och jag är glad att ha dig som läsare på min blogg.



Jag har slagit på stort med ett riktigt "tacktal" till dig och din blogg ;-) Välkommen!



Stor kram

/Sara Small Town



ps Tack också för dina kommentarer på staketfärg och dörrfärg. Det är så bra med en opartiska kommentarer kring, för oss viktiga frågor. ds

2008-08-26 @ 11:46:43
URL: http://smalltownstyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0