Nya saker och saker jag blir glad av

En del nya saker har vi fått och köpt den senaste tiden och en del gamla har jag kommit på att jag blir lite extra glad av. Tänkte visa några smakprov här.

Denna vackra lykta kommer från Kate W och är precis lagom stor. Det står La Vie en Rose på den.


Denna söta kanna av fransk modell passsar väl utmärkt i vår gästtoa. Också den kommer från Kate W.

Detta underbara skepp fick vi av våra kära vänner Gitte och Lasse när de var här och hälsade på i lördags. Tack söta ni!

Och som om inte det var nog, fick vi en kruka med två vita hortensior, en av mina absoluta favoriter.

Vår första morgon i huset kom Katta (samma som har Kate W och som har den fina butiken Hem och Hav här i Höllviken) cyklande med frukost i denna fina picknickskorg. En del vänner är väldigt goda!

De två karafferna till höger blir jag glad när jag ser, de är lite speciella. Ovanför korkarna går där liksom ut ett lock i silver, och det kan man lsåa fast för att inte obehöriga ska kunna komma åt de dyra dropparna. Den kommer från Mickes föräldrahem och jag vet faktiskt inte hur gammal den kan vara.

För övrigt kan jag berätta för er som ska på Formex att Kate W kommer att stå i monter C 13:40, och att jag kommer att finnas där fre-sön för att hjälpa henne.

Kommentarer
Postat av: Lösvirkesbyggarna

Jag förstår verkligen att du blir glad, både för era vackra saker och era goa vänner!

Kram Anna

2008-08-13 @ 21:54:30
URL: http://annajoakim.blogspot.com
Postat av: ina

Ja, visst är det härligt att gå omkring och bli glad av speciella saker. Tyckte även om din fina lampa i hörnet (vid soffan)... Kram Tina

2008-08-13 @ 21:55:32
URL: http://imittvitahus.blogspot.com
Postat av: Petronella

Jag kan tänka mej att sakerna kommer mer till sin rätt på något sätt innan man har hunnit bli hemmablind och man inte samlat på sig så mycket/packat upp allt;o) Fina saker, gillar speciellt skeppet, vilket jobb! Sofforna ser fina ut nu där de står, måste vara bättre än att snubbla över de "platta" paketen, hihi...Kram Petronella

2008-08-13 @ 23:07:33
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com
Postat av: Anki

Men oj så fina presenter ni fått! Det kan man ju tolka som att ni själva är goda vänner också, eftersom ni får sånt tillbaka! ;)

2008-08-14 @ 07:40:20
URL: http://strandviksvillan.blogspot.com
Postat av: Paula

Va? Kommer du till Sthlm?? Varför har du inte sagt nåt???

2008-08-14 @ 08:52:08
Postat av: Anette

Då ses vi där! Mvh Anette

2008-08-14 @ 10:57:22
URL: http://ludvigsdal.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0