Julafton på Humlebacken

Julafton skulle vi fira på Humlebacken, det var bestämt sedan länge. Min mamma och pappa och min syster och hennes familj skulle komma. Min andra syster, den minsta, är i USA, hoppas att hon har det bra.
Men innan vi började fira julen så passerade bloggen 100 000 besökare. Tyvärr missade vi det magiska talet, men vi printscreenade före och efter:




datorn krånglade och ville inte uppdatera efter denna sida, och när vi fick den att uppdatera såg det ut så här:





Jaja, någon var där inne, men de skrev inget.. Nu är jag över gränsen i alla fall, och det på 9 månader, för ung så länge sedan är det jag satte igång räknaren.
Och tack för all komentarer på detta inlägg, 48 stycken, helt otroligt... Tack alla ni som ger er till känna för första gången. Ni ska veta att jag verkligen tycker att det är jätteroligt att veta vilka ni är som besöker min blogg. De av er som har bloggar tittar jag nästan alltid in till! Så kul att se vilka ni är!!Och till Aggie, som ofta hälsar på, och som ganska ofta har kloka kommentarer, men ingen blogg, säger jag bara, TACK och så tycker jag att du ska skaffa en blogg, Aggie, du har mycket bra att säga! Kram till dig!



Tillbaka till julfirandet:

Bordet var dukat

Granen klädd, och under den alla julklapparna. Hur kan det bli så många, fast vi varje år bestämmer att vi ska hålla igen. Vi är helt julklappstokiga i min familj..

I köket värmde vi maten som skulle vara varm,

och så dukade vi upp den efter hand på köksbordet.

Här sitter min sötaste systerson, Vincent, och käkar julmat så det står härliga till.

och här sitter min sötaste systerdotter, Ella, och äter hon också. Ella och Vincent är tvillingar och fyllde nyss 5 år.

Efter maten var det kaffe och kakor och Kalle Anka i sofforna

Katterna tyckte det var kul med alla snören och prassliga papper.

kakor...

Här sitter sötaste Josefin

och min svåger Andréas (hejhej, jag vet att du läser detta, Andy)

Ute i hallen lyste den stora stjärnan i det stora fönstret,

och den silverklädda granen glittrade..

Sedan kom den efterlängtade tomten, han var från Finland och barnen tyckte att han var den bästa julklappen av alla, att han faktiskt kom till dem.

Sedan satt vi och myste och käkade julgodis till ögonlocken var så tunga att de föll ihop. Tur att vi bor så nära varandra att det bara var en kort promenad hem, både för mamma och pappa och för Syrran med familj.
Tack allihop för en underbar julafton, den var verkligen mysig och hemtrevlig.



Kommentarer
Postat av: Nikki

Det är en sådan här jul man ska ha :)

2008-12-25 @ 17:38:36
Postat av: Pappa

Tack för igår, det var så trevligt så!

Nu är kalkonen alldeles strax färdig, vi ses snart,

välkomna då!



2008-12-25 @ 17:49:30
Postat av: Stillas Malva

God fortsättning! Vad fint och mysigt ni ser ut att ha haft det! Vad lik Ella var Josefin, det syns verkligen att de är släkt.



Ha en fortsatt mysig julhelg!

Kram Malin

2008-12-25 @ 19:54:18
URL: http://malvasrum.blogspot.com
Postat av: Anette

Helt tydelig at dere har hatt en herig julaften!! Nydelige bilder!!



Ha en forsatt fin julehøytid!!



Klem Anette

2008-12-25 @ 23:13:17
URL: http://anetteshus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0