Beställt

Det är som sagt mycket småsaker att ta ställning till. I veckan var vi inne på Byggfabriken i Malmö och pratade om vad vi skulle beställa av dem. De skulle återkomma med en offert.
Dessa trycken har vi fallit pladask för:
image254

Denna ringklocka ska vi, plus en likadan fast rund i stället för avlång. De blir skönt patinerade efter ett tag.
image255

Sedan var vi uppe i Qvesarum och begärde offert på ett gäng saker; bl.a. golvet som jag berättat om tidigare. Vi har också fått en ny idé och en dubbeldörr mellan entréhallen och resten av huset. Vi ska ju had et mellan köket och vardagsrummet, och där har vi hittat en gammal som en fd kollega till mig håller på att renovera. Men i entréhallen blev det svårt att hitta en gammal, pga att det var så exakta mått. Alltså bad vi Qvesarum rita på en dörr som skulle passa oss. Vi bad dem utgå från denna modell:
image256

Visst kan det bli fint. Vi ska ha dörrbladen olika stora, så att den lilla dörren ska stå stängd för det mesta och vi ska använda den större dörren som gångdörr. Kan bli fint att hänga en lykta bakom glaset...
Nu längtar jag jättemycket igen efter att inreda, pyssla och fixa. Här hemma känns det inte så lönt att göra fint, inte ens städning känns särskilt prioriterat...

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka fina grejer! Gillar allt.
Förstår att du längtar efter att flytta in! Trevlig kväll!

2008-01-26 @ 16:14:50
URL: http://hallakulle.bloggagratis.se
Postat av: Linda

Dig får man nästan anställa som inredare när vi bygger/köper hus =))

Tack för tipset om moderskeppet! Faktum är att jag skall gå just en kurs som finns där, Digital bildbehandling, en distanskurs som går på Högskolan i Jönköping.

Ha en fortsatt härlig kväll!

2008-01-26 @ 20:28:13
URL: http://lindasdagar.blogg.se
Postat av: Skatan

Vilka härliga handtag! De var verkligen häftiga!

Tack för besöket. Angående slipning så slipar jag lite här och var. Mest runt knoppar och handtag, men annars är det inte särskilt mycke tanke bakom...(ssshh) : )

2008-01-27 @ 11:19:43
URL: http://www.omlivetiettskatbo.blogspot.com
Postat av: Mia

Hej och TACK för besöket hos mig! Vilken tur att du skrev en kommentar, för nu hittade jag till din underbara blogg..! Vilket hus ni håller på att bygga, det ser underbart ut, ett drömhem..Älskar de många fönstrena i rummet med "lilla brädhögen" och den jättestora rundade fönstret och all rymd..ojoj vad de kommer bli fint. Skall definitivt följa din blogg o se hur det växer fram :)
kram
Mia

2008-01-27 @ 13:51:14
URL: http://www.lillablanka.blogspot.com/
Postat av: Lisa

TAckar för titten hos mej! Vilka spännande tips du visar här!
Jag ska titta närmare här vid senare tillfälle!!
Ha det gott!

Lisa

2008-01-27 @ 20:41:47
URL: http://lisastorp.blogspot.com
Postat av: Lena

Vilket otroligt härligt hus det blir, ni har verkligen tänkt på allt. Jätte roligt att följa bygget på bloggen, hittade den när jag kollade på Karlssons andra fina hus. Blir spännande att se slut resultatet.
Ha det gott

Lena

2008-01-31 @ 16:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0