Golv

Eftersom det inte händer så himla mycket på byggsidan nu, i alla fall inte så mycket som är värt att ta bilder på, tänkte jag att jag skulle visa lite hur vi tänkte att vi ska ha det i vårt hus. Vi börjar nereifrån med golven.
image186
I vardagsrum och sovrum och andra "torra utrymmen ska vi ha Basecos vita plankgolv i massivt trä. Vi har valt att ha det mattlackerat för att få känslan av gammalt såpat golv, men slippa allt jobbet...
image187
I entrén ska vi ha detta fantastiskt vackra kalkstensgolv från Stiltje
image188
I kök och tvättstuga ska vi ha Qvesarums antika terracottaplattor, plockade ut gamla franska kloster och vingårdar.
image189
Båda barnen har valt svarta Basecogolv till sina rum, lite annorlunda men jag tror nog att det kan bli snyggt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Bra val tycker jag! =)
Gillar särskilt trägovlen. Det blir härliga kontraster åt båda hållen =)

2008-01-02 @ 22:57:55
URL: http://hallakulle.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0