Nya arbetsbilder

Det går framåt även om det inte ser ut så för det ovana ögat. Idag har killarna kompletterat råsponten och sedan har rörisen varit där och dragit ut rör till kranarna mm.
image267
Jeppe sätter råspont i köket.
image268
Råspontsväggen mellan vårt sovrum och vardagsrummet.
image269
Inne i vårt sovrum sitter det nu råspont, men till skillnad från de andra rumen ska vi sätta ytterligare panel utanpå denna. I de andra rummen ska vi ha vanliga släta gipsväggar, men i sovrummet vill vi ha ohyvlad liggande panel, vitmålad.
image270
I klädkammarväggen sitter detta "dräneringsskåp". Om det blir en läcka någonstans, är det meningen att det ska rinna ut i badrummet, via detta skåp... jag fattar inget.... men det blir nog bra.
image271
Väldigt många panelbilder blir det när man skickar maken att fota...
image272
Hur elektrikern kan hålla ordning på alla rör som kommer ut här i groventrén, det begriper jag inte heller...
image274
Om man står nere i sora entrén och tittar upp mot andra våningen ser det för närvarande ut såhär...
image275
Och HÄR ser ni bilder på garagedörrarna som kom i måndags. De blir jättebra.
image276
Här står fönsterna som kom från RMsnickerier samtidigt som dörrarna.. dessutom ser ni vår gamla sommarstugedörr, som ska sitta mellan förrådsdelsen och garagedelen. Visst är den underbar?
image277
Och detta är väggen i Josefins rum. På hela ovanvåningen blir det ryggåstak, det känns stort och luftigt.
image278
Jojos klädkammare

Kommentarer
Postat av: Bergagårdens Lina

Oj vad stort och luftigt det kommer att bli!
Så roligt att få följa bygget!

2008-01-31 @ 09:45:56
URL: http://www.bergagardens.blogspot.com
Postat av: Lisa

Så fint ni kommer att få det! Smart med dräneringsgrunkan där!
Den gamla dörren är underbar! Kul att kunna återanvända den i huset!

Tackar för titten hos mej!

Kram

Lisa

2008-01-31 @ 11:29:23
URL: http://lisastorp.blogspot.com
Postat av: Lisa

Så kul att du uppskattar min blogg - jag blir jätteglad! Jag kommer att följa dej också - så spännande med husbygget!!!
Du kommer säkert att få det jättefint - och det finns ju så mycket bland bloggarna att inspireras av!
Önskar dej allt gott med huset och lycka till!
Jag länkar dej också!

Kram

Lisa

2008-01-31 @ 17:45:59
URL: http://lisastorp.blogspot.com
Postat av: Camilla

Så fine dører og vinduer, også flotte den hallen dere får, gleder meg til fortsettelsen! Ha en fin kveld:)

2008-01-31 @ 20:39:20
URL: http://camillaathome.blogspot.com
Postat av: madelene

Hej & Tack för titten inne hos mig.
Men oj, vilket byggprojekt ni håller på med. Spännande med råspont i köket, blir kul att se då det är klart.
Såg att du åxå hade härliga dörrar.
Trevlig helg /madelene

2008-02-01 @ 10:03:10
URL: http://linneagarden.blogspot.com
Postat av: Viveka

Kul att ni gillar vårt husbygge, men jag vill bara förtydliga att råsponten de spikade i köket kommer att kläs med pärlspont så småningom. Däremot kommer vi att ha liggande ohyvlad panel (typ råspont) i sovrummet. Alla KarlsonHus har råspont i väggarna, bakom gips, eller vad man nu väljer för ytmaterial.

2008-02-01 @ 13:18:35
Postat av: Mia

Åh vad rokigt det ser ut..! Jag vill också bygga...fast jag vet när vi byggde ut huset lite så märkte jag hur enroomt mycket jobb det är, men att bygga eget..mmm, det skulle jag gilla :)
Åh, gamla sommarstugedörren ger mig hjärtklappning, den är underbar!!!
Kram
Mia

2008-02-01 @ 14:59:03
Postat av: Älfgärdet

Åh vilket vackert hus ni kommer att få! Karlsson hus är verkligen vackra!

2008-02-01 @ 15:54:08
URL: http://alfgardet.blogspot.com
Postat av: Marie

Vilket vackert hus ni håller på att bygga, vad kul att få följa bygget! Den gamla dörren är helt underbar!
Ha en trevlig helg!
Kram Marie

2008-02-01 @ 20:35:47
URL: http://vitaranunkler.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0