Flyttkaos

Oj vilket kaos det är att flytta. Överallt står det ouppackade eller halvuppackade kartonger och kallar på min uppmärksamhet. Jag blir helt slut bara av att bestämma var allt ska vara. Huset i Hjärup har vi nästan tömt helt nu, men förråden är kvar. På torsdag morgon kommer städfriman och städar det gamla huset. Skönt att slippa det i alla fall.

Köket, bebott men rörigt..

vardagsrummet, med nästan alla möbler på plats (och en del som ska bort)..

vårt sovrum - man får följa snitslad bana till sängen..

till och med badrummet är belamrat av kartonger - och två katter

köksfönstret

här ligger Beckham och Hamlet och halvsover på sin klätterställning - observera att Beckham har "armen" om Hamlet.

kaoset i hallen

systerdottern kom och hälsade på en stund idag.

Vill också visa en bild på Peter snickares sambo Åsa, som ordnar våra papper i pärmar och kommer och grillar korv till grabbarna (det är också hon som skickar räkningarna, men vi gillar henne ändå).

och sist men inte minst, en bild på rörisen Rikard som tycker att det är alldeles för få bilder på rörläggare på min blogg. Är du nöjd nu, Rikard?

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad roligt att se bilder nu när ni bor där! Men åhhh vilken söt bild på Beckham och Hamlet, vad kul att de funnit varandra!

2008-06-24 @ 18:36:53
URL: http://lindasdagar.blogg.se/
Postat av: Ann

Åh, va kul att få se lite bilder nu när ni flyttat in! Det är lätt att få panik av flyttröran, men det brukar ju ordna sig ganska snart. Det är trots allt så himla mycket roligare att packa upp än att packa ner alla saker.



Kram,

Ann

Postat av: ColonialEast

Vad kul att få se lite bilder på ert nyinflyttade hem. Och till och med obäddat ... skojar bara. Ser jättefint ut! Skönt att slippa städningen. Det finns ingenting tråkigare än att behöva åka tillbaka till det gamla och städa när man bara vill håll på och få ordning i det nya. Ser fram emot fler bilder när du hinner. Kram!

2008-06-24 @ 19:50:33
URL: http://colonialeast.blogspot.com
Postat av: Anki

Ja hjälp, innan man har allt på plats, tar nog flera veckor... Och sen byter man plats på grejerna igen!

Otroligt vackra fönster! Allt annat med!

2008-06-24 @ 22:11:23
URL: http://strandviksvillan.blogspot.com
Postat av: Petronella

Hejsan! Va roligt att få se lite bilder, spelar ingen roll att det är flyttrörigt. Såå söta kissarna är mot varandra, visst är det kul när de är så gosiga tillsammans. Då vet man att de trivs! Jag tycker det är skönt att du inte har full ordning ännu, det ger en annan hopp om livet. Jag känner nästan att jag har "föreröra" hemma nu, har ingen lust med att fixa nåt eller nästan ens städa mer än nödvändigt. Kram på er i röran :o) Petronella

2008-06-24 @ 22:29:53
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com
Postat av: Cattis

Vad kul att se bilderna när ni flyttar in, sitter och läser för andra eller tredje kvällen i rad och har nu läst igenom alla inlägg. Vilken resa ni gjort, ert nya hem är personligt, vackert och verkar vara väldigt mysigt. Verkligen villa Villerkulla-stuket, fint att se hur mycket ni återanvänt och det ger personlig touche och historia även till det nya huset. Hoppas ni fortsätter blogga, jag vill gärna se hur trädgården blir också... Hittade hit via Helena med Spets och Snor förresten. Tack för en fin blogg! MVH Cattis.

2008-06-24 @ 22:33:13
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det är verkligen ett projekt att flytta! Åh så söta katter, de ser ut att ha det så mysigt tillsammans, kram Sandra

2008-06-24 @ 23:04:21
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Anonym

Det är verkligen ett drömhus. Jag undrar vad färgen på köksluckorna heter för den är jättefin, skulle vilja ha den själv. Till och med krukorna i köket är i sekelskiftesstil, var har du köpt dom om man får vara nyfiken. hoppas att du hinner svara på mina frågor. Kram Liselott

2008-06-25 @ 10:26:46
Postat av: Anonym

Det är verkligen ett drömhus. Jag undrar vad färgen på köksluckorna heter för den är jättefin, skulle vilja ha den själv. Till och med krukorna i köket är i sekelskiftesstil, var har du köpt dom om man får vara nyfiken. hoppas att du hinner svara på mina frågor. Kram Liselott

2008-06-25 @ 10:28:35
Postat av: Birka

Rörigt men härligt skulle jag vilja säga! Det kommer bli finfint innan hösten kommer det lovar jag. Och katterna är ju bara så underbara

2008-06-25 @ 13:47:54
Postat av: Weronica

Kul, kul att se bilder! Och härligt rörigt - precis som det är när man är nyinflyttad. Härliga pelargoner på rad i snyggaste krukorna. Längtar tills jag kan sätta upp mina :-)

2008-06-25 @ 15:52:32
URL: http://www.enmammasdag.com/weronica
Postat av: Nikki

aaah ! sa fint dar ar. jag langtar tills jag far komma, jag kommer sakna er att inte har er i hjarup!!! men, bara koket blir bra sa, och teet smakar szamma :D <3

2008-06-25 @ 16:43:31
Postat av: Åskan

Fantastiskt vilket radarpar Beckham och Hamlet är! Visst är det härligt med flyttröra... Vi har några kartonger kvar. Kul annars att se lite möbler i huset. Kram Å

Ps. Kul att ni tycker om mig ändå... DS

2008-06-25 @ 18:55:18
Postat av: anetteshus

Så gøy å endelig få se hvordan dere har fått det!! På tross av rot og styr (vet hvordan det er), ser det fantastisk flott ut! Skjønner godt at dere koser dere her ...

Klem!!



2008-06-25 @ 21:39:35
URL: http://anetteshus.blogspot.com
Postat av: stämningsfullt

Hej!

Vad kul att få e lite mer! Ser ut som ett rätt härligt flytt-kaos trots allt :)

Vilket vackert skåp ni har i vardagsrummet.

Kram!

2008-06-25 @ 22:02:09
URL: http://www.stamningsfullt.blogspot.com
Postat av: Ingela

Hej igen.

Katterna fortsätter att charma stort, helt ljuvliga.

Roligt att ni har fått flytta in och visst är det underbart med duktiga snickare.

Hälsningar.



2008-06-26 @ 13:03:30
URL: http://[email protected]
Postat av: Malin

Åhh, jag bara älskar dina katter :) Dom är så fantastiskt söta.

2008-06-26 @ 14:03:01
URL: http://mollyshus.blogspot.com
Postat av: Lina

Älskar era dörrar och fönster! Köket oxå... å så söta katter! Hade en Birma en gång, han var så goo´.



Ser fram emot fler bilder!

2008-06-28 @ 16:15:04
URL: http://cestlavieblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0