Utmaning:

Jag har blivit utmanad att berätta lite om mig själv av Colonial East. Här kommer frågor och svar:

1. Vad gjorde du för tio år sedan?

Jobbade som lärare på samma skola som idag, mina barn var 3 och 6 år gamla och krävde mycket mer uppmärksamhet än idag. Vi renoverade vårt kök och åkte på semester till Kreta.

 

2. Vilka fem saker finns på att-göra-listan idag?

Det finns inte så mycket kvar idag, men det som stod på listan innan var att visa Humlebacken för ett par som ev. är intresserade av att bygga ett KarlsonHus, att lämna in min bil på service, börja packa (det har vi inte börjat med), fika hos mamma och pappa, ringa Folksam och fråga hur det går med ersättningen för datorn som dottern tappade i golvet.

3. Vad gillar du för godis?

Choklad, sockerbitar, snöbollar, kokosprickar, salta grodor, coca-cola-flaskor och en massa annat som jag inte borde varken gilla eller äta..

 

4. Vad skulle du göra om du blev miljardär?

Sluta jobba helt, anställa någon för allt jag tycker är tråkigt att göra, resa mycket, lägga ett bud på grannens tomt som hon inte kan motstå och anlägga världens finaste trädgård.

 

5. Vilka städer har du bott i?

Pinsamt, denna vill jag helst slippa svara på… (jag skulle så gärna vilja vara lite mer internationell...:). Jag bodde först ett år i Sölvesborg, sedan en massa år i Lund, och nu de sista 17 åren har jag bott i Hjärup, som inte är någon stad utan en flock hus utslängda på en åker… Om två veckor flyttar jag till Höllviken och där tänker jag bo i resten av mitt liv (hoppas jag).

 

6. Dessa vill jag veta mer om

Annas Lantliv

Lisas torp

Annalunda

Hallakulle

Tjohalia

Lundins nya hus


Hoppas att någar av er har lust att svara!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Klart jag antar utmaningen! Den kommer nog upp på söndag eftersom jag ska hälsa på familjen under helgen. Kram Sandra

2008-06-03 @ 22:46:33
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Anna

Jag antar utmaningen. Nu ska jag fundera en stund på vilket mitt favoritgodis är....gillar ju i princip allt. =)

2008-06-04 @ 09:44:56
URL: http://hallakulle.bloggagratis.se
Postat av: Petronella

Hejsan Viveka!

Det är bra att du har koll när inte jag har det;o) Adressen är sen gammalt , kryssade i den för länge sen som "kom ihåg mig" ändrar det nu hoppas det hänger med...

Jag tror det är för att jag har kommentatorskontrollen på (kommentarerna måste godkännas först) som det blir bökigt för dej, ska kolla upp det.

Paulina hälsar o tackar...nu ska jag göra marängtårta :o) Kram P.

2008-06-04 @ 14:04:00
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com
Postat av: Annie

Hej och tack för utmaningen!!! Får fundera lite men visst antar jag den... :) Vilket underbart hus ni får!!



Kram Annie

2008-06-05 @ 15:09:36
URL: http://annalunda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0