Tak och golv..

Nu händer det saker..
Förra veckan avslutades med att det lilla taket ovanför entrén kom på plats. Man för föreställa sig hur det blir i vitt och med ett fint räcke och trägolv..
image327

Igår fick jag ett mms av vår eminente snickare. Då ville han visa att de börjat lägga golvet i köket, så himla gulligt att tänka på att vi ville se hur det såg ut. Jag var ju naturligtvis tvungen att ta mig från jobbet ett par timmar idag för att se hur golvet blev och ta lite bilder själv så att jag skulle kunna visa här.
image328
Visst blir det vackert? Det ska ju oljas in så att det får en helt annan yta till slut, men jag tycker redan att man se hur härliga färgskiftningarna är. Tänk att det är ett gammalt golv som legat på ett gammalt slott eller kloster eller vingård i Frankrike.. Härlig tanke. Det kan ju inte spela någon roll om man råkar spilla lite vin på det golvet, det måste ju ha gjorts förr...
image329

Dessutom var plåtslagaren på plats och höll på med taket, kul att se lite hur de jobbar.


image331

image332

Riktigt härligt vårväder var det idag. Fåglarna sjöng och solen glittrade. Men när jag körde mot Malmö igen kom det värsta snöovädret.. är det april??

Nu på torsdag börjar Hem- & Villamässan i Malmö. Vi kommer att stå där och prata om KarlsonHus i monter D118. Välkomna dit och säg hej om ni har vägarna förbi.

Micke har snickrat monterväggar för att sätta upp i montern:
image333
De är likadana som fasaden på vårt hus, samma färg och allt. Det blev jättebra!

Kommentarer
Postat av: anette

Vad fint det blir! Jag önskar så att vi kunde åka till Malmö till helgen (det var planerat så), men nu ska vi ju ha visning på huset på söndag och känner inte att vi hinner riktigt.

2008-03-04 @ 15:17:36
URL: http://vibyggerhus.blogg.se
Postat av: Pernilla

Åh så snyggt det blir!
Var hittar man ett golv med en sådan historia?
Så ballt!
Synd att jag har för långt till Malmö... :(

2008-03-04 @ 16:32:50
URL: http://skrivarmamma.blogspot.com/
Postat av: Viveka på Humlebacken

Så kul att ni gillar det. Golvet är köpt på Qvesarums byggnadsvård http://www.qvesarum.se/. Det kommer att bli SÅÅÅ fint när det är oljat och klart..

2008-03-06 @ 18:17:30
URL: http://humlebacken.blogg.se
Postat av: Maria Fagerberg Lund

Vart kommer Er underbara panel ifrån, den ni har på utsidan?

Mvh Mia

2008-03-08 @ 21:42:13
Postat av: Viveka

Vår panel kommer från KarlsonHus, det är en av standardpanelerna. Jag har faktiskt ingen aning om varman kan hitta den annars. Det är bara att bygga ett
KarlsonHus...:)

2008-03-08 @ 22:53:10
URL: http://humlebacken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0