Under trappan, pardörrarna och lite annat

Idag har vi varit halva dagen i huset och fixat inför att gäststguan som ligger kvar på tomten, ska flyttas. Den ska tillbringa resten av sitt liv i Torekov, hämtas med lastbil om någon eller några veckor. Då måste vi ju tömma den och ta bort allt som finns runtomkring den först...



Peter slipar betongplattan för att limmet under golvet ska fästa.

Klädkammaren har fått golv idag. Vi har valt ett vitt, mattlackat trägolv från Baseco.

Jag trodde att golvet skulle vara ljusare vitt, men det blir kanske bra ändå..



Trappan kom ju på plats häromdagen och nu har killarna byggt in förrådet som ska var aunder den. Förrådet är helt klätt i pärlspont och dörren är en gammal pärlspontsdörr som vi hade i den gamla stugan. Naturligtvis ska allt fixas till och målas vitt.

Badrumskranarna i ungarnas badrum på ovanvåningen var på plats.



Vi är särskilt nöjda med valet av radiatorer på ovanvåningen.

Badrumsskåpet från Indiska passar jättebra på gästtoan, tack Lisa på Lisas torp, för tipset!

Äntligen är pardörrana på plats bredvid fönsterna. Bilden är tagen från vardagsrummet in i köket.

Och så här ser det ut innifrån köket. Dörrarna kommer ju säkert oftast att stå öppna, men det kan ju vara mysigt att kunna stänga dem.

Det blommar även i den trädgården, om än lite spartaskt, eftersom maskiner och annat har förstört hela trädgården. Men vänta bara, det ska bli bättre.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Så fint det blir överallt !

Vilken känsla & få flytta in i ett alldeles NYBYGGT hus....rena " drömmen " =0)

Kram Nettan

2008-05-20 @ 18:47:42
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Annica

Jag blir såååå avundsjuk på era vackra dörrar. Jag kan inte ha några pardörrar inomhus pga planlösningen men det har alltid varit min dröm...



Ser ju kanonsnyggt ut alltihop:)



Kram Annica

2008-05-20 @ 18:49:01
URL: http://lodahls.blogspot.com
Postat av: ColonialEast

Gud vad kul det måsta va att gå omkring och se allt som trillar på plats. Superfint och allt blir det ju!

2008-05-20 @ 19:32:13
URL: http://colonialeast.blogspot.com
Postat av: ColonialEast

Hej Viveka - angående skeppning av möblerna. De fixade det i affären. En del kan kanske göra det. Det här var mer som en stor lagerlokal med en massa saker och även lite tillverkning. När jag skickade hem från Kina så beställde jag skeppningen själv och de kom och hämtade i min lägenhet. Sen cyklade de iväg på flakcyklar ... trodde aldrig jag skulle få se sakerna igen. Men det dök upp i Sverige 3 månader senare. Men man ska nog räkna med att man kan förlora sakerna. Det känns ju inte helt säkert. Men det har funkat för mig hittills. Du får handla nästa gång du är i Thailand. Då är du mentalt förberedd :-)

2008-05-20 @ 19:54:50
URL: http://colonialeast.blogspot.com
Postat av: Kamomilla

Hej!

Du frågade om vårt lusthus. Ja, det ska muras av lecablock, bli rappat i vitt och ha stora fönster som kommer från en gammal stuga. Fönsterkarmarna och dörren ska målas blå och taket ska bli ett trätak som impregneras svart (så det ska likna ett tjärtak) Hoppeligen lyckas vi få en stämning av ett litet Gotländskt hus av det hela. Inredningen ska bli rustik, med mörkbrunt (takbjälkar) och grått samt en del gjutjärn och järnsmidesdetaljer. Gärna lite fårskinn.. En kamin ska vi också ha, så man kan värma där när man vill. Men fönstren kommer att vara enkla, så det kommer nog inte att hålla värme så länge. men vi hoppas på att mysa där med julglögg nästa vinter!



Vilket fantastiskt hus ni får! Så vackert med de underbara fönstren därinne! Wow!!

Kamomilla

2008-05-20 @ 20:11:48
URL: http://www.lillakamomilla.blogspot.com
Postat av: Camilla

Så fint det er blitt både ute og inne, flott med det buede vinduet over inngangsdøra, og kjøkkenet og trappen og badet, ja alt!! lurte litt på hvilken benkeplate dere har på kjøkkenet, synes den var veldig fin..Lykke til videre med siste innspurt, det nærmer seg jo veldig innflytning nå. Så må du ha en finfin dag!

2008-05-20 @ 20:48:22
Postat av: GÅRDSROMANTIKK

Men så fint det blir - pardörrarna var underbara.



Kram Maud

2008-05-20 @ 21:58:46
URL: http://havsviken.blogspot.com
Postat av: Petronella

Hejsan! Radiatorerna ser lite gammeldags ut om jag ser rätt (sitter vid en urgammal skärm på jobbet så det syns inte så bra) Va snyggt, visste inte ens att man kunde byta ut dem, för våra är helhemska men jag har tänkt att bygga in dem senare med elementskydd. Det hade ju varit najs att ha snygga istället. Snyggt det blir med dörrarna, helbra! Kram P.

2008-05-21 @ 00:54:45
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com
Postat av: Piritta

Det ser så fantastiskt fint ut allting. Jag kan tänka mig denna längtan ni har o få börja fixa o dona med alla möbler o dyl. Jag känner att det kryper i kroppen för jag vill börja inreda våran veranda som vi håller på o bygger, o ni har ett helt hus! Häftigt! Ha en underbar dag. Pirre

2008-05-21 @ 08:19:47
URL: http://gallerihonshuset.blogspot.com
Postat av: Lantlivsanette

Jag har följt dig ett tag nu..oohh jisses vad fint ni får det..himmel alltså,vilket drömhus !!

Sååå fint kök och pardörrarna o fönstrena !!Du har bra smak du !

Det ska bli så spännande när ni flyttar in...

Kram Anette

2008-05-21 @ 17:51:55
URL: http://www.lantlif.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0