Kulor

Gick förbi Åhlens idag, var tvungen att slinka in en sväng och kolla julpynt, längtar så nu... De hade en hel del riktigt snygga julkulor tyckte jag.. Jag tänker mig en gran i hallen med vitt och silver och en gran inne i vardagsrummet i mörkrött. Men de flesta julgranskulor är i klarrött, så jag kanske får nöja mig med det.

Som denna från Åhlens
Den fanns i vitt också, faktiskt snyggare i vitt, men jag hittar ingen bild på den. Och det fanns en massa andra fina i silver och vitt. De kostar runt en femtiolapp styck. Blir ganska dyrt för en hel gran...

Denna lilla sötisen var också från Åhlens, men jag vet inte om jag vill ha den i granen, någon annanstans kanske..

När jag ändå var ute och surfade efter julgranspynt hittade jag Hagarnas Hantverk. Där fanns flera fina julkulor, alla handblåsta (hur blåser man med händerna?) och handmålade. Faktiskt lite billigare än på Åhlens...

Denna tycker jag var läcker, glas med vita/silvriga slingor målade på


Frostig


Ännu mer silver och frost.


Och denna som är lite fattimanssilverliknande med en inbuktning på sidan.


På sajten Glaspresenter hittade jag dessa härliga saker. Lägg märke till att man ser fotografen i kulan... Jag kunde ha photoshoppat bort honom/henne, men jag tyckte att det var ganska gulligt.
På glaspresenter är nästan alla kulor också handblåsta (!) och handmålade



också det som nog blev favvostället för idag:
Praktfull
Här fastande jag inte bara för kulor.. visst är dessa söta tex:

Eller dessa:



Och så funderar jag just nu på var vi ska ha den turkosa granen:)

Kommentarer
Postat av: Stillas Malva

Vad härligt att kunna ha en gran i hallen! De turkosa kulorna var ju faktiskt riktigt läckra, men jag är nog inne på din linje med vita kulor ELLER kanske röda... vi får se. De tre skridskoåkande damerna var ju jätte söta!

Ha det gott!

2008-11-26 @ 03:17:51
URL: http://malvasrum.blogspot.com
Postat av: maria

Godmorgon min lilla skånska;)



Vilka vackra kulor du hittat! Jag har vita och silvriga kulor i min gran jag. OCH bara en gran! Fast jag kan nog ställa min i hallen iår, för vi ser den ju från vardagsrummet;)



Du Viveka, du tror inte att du skulle kunna göra en header åt mig som du sedan mailar till mig som jag sedan själv kan lägga upp. Jag har kämpat som en gris med det där i snart tre månader och jag får bannemej inte till det!



Ha en riktigt najsig dag, och håll dig PÅ vägarna när du slirar runt.



Kram Maria

2008-11-26 @ 07:27:46
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com
Postat av: Ann-Catrin

Ja kulor finns det gott om... men de där rikigt vackra är så himla dyra..

var på Åhléns igår... så mycket folk att man kunde trott det var dagen inna julafton





kram

A-C

2008-11-26 @ 08:45:28
URL: http://www.finthemma.blogspot.com
Postat av: Caroline

Så fina, jag gillade skridskoåkarna, men kanske inte i en gran utan i ett fönster.

2008-11-26 @ 09:56:31
URL: http://mininspiration.blogspot.com
Postat av: ColonialEast

Hej Viveka!



Vad mycket kul jag missat när jag varit borta!



Och så mycket vinter det har blivit här på din site. Snygg banner!! Ska också ta och uppdatera min nu när jag kan lägga in mitt nya hus.



Bokskåpet blir ju bara hur bra som helst. Ska nog sno delar av den iden. Hoppas det är OK!



Kram!!!!!

2008-11-26 @ 10:05:53
URL: http://colonialeast.blogspot.com
Postat av: Brunkullan med Mosipperötter

Mycket fint finns det att hänga i granen:)

Hos mig blir det pyttesmå silverkulor bla!



Den söta tekannan tänkte jag också köpa. Men inte för att ha i jul, utan för att hänga på en nyckel på ett skåp resten av året:)



Så mycket fint du visar!

Susanne

2008-11-26 @ 10:09:49
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Charlottas hemmaplaner

Visst är det kul med kulor. Skall förbi Åhléns idag och kolla in deras utbud eftersom jag vet att man brukar hitta fina saker där. Jag har ju fått för mig att jag skall ha gröna kulor i år. Inte helt lätt men jakten fortsätter....



Ha en underbar dag!

//Charlotta.

2008-11-26 @ 11:02:13
URL: http://hemmaplaner.larssonslounge.se/#home
Postat av: Kicki

Nu vet jag inte om Blomsterlandet finns där ni bor men de brukar i alla fall ha många mörkröda julgransbollar. åtminstone här hos oss. :)

2008-11-26 @ 17:15:22
URL: http://nifty.blogg.se/
Postat av: Anette

Vill du ha jul så titta gärna förbi min butik i Ystad där vi har tag 3 betala för 2 på allt julpynt. Hjärtligt välkommen

2008-11-26 @ 20:27:38
URL: http://ludvigsdal.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0