Nostalgi

Julen 2005. Jag hittade en del bilder från december 2005 när jag letade efter julstämning. När jag ser bilderna på vår söta stuga blir jag lite ledsen, den hade ändå stått här i nästan 100 år... men om vi inte hade rivit den, hade vi inte haft Humlebacken idag... man kan inte båda ha kakan och äta den.



Vi hade för en gångs skull en vit jul. Jag är inte så förtjust i snö, men när det kommer så här precis till jul, då kan tom jag tycka att det är ganska härligt.


Här ser ni vår gamla stuga, älskade Lillgården.

Lillgården nästa dag. Det är fönsterna ni ser på bilden som håller på att bli ett bokskåp hemma hon vår snickare (dvs. det ska komma hit sedan, men han tillverkar det hemma..)

Snön tyngde ner buskar och grenar..


Lillgården på natten. Ljusslingorna tog jag fram igår, funderar på att sätta dem på Humlebacken, men är rädd att grannarna ska få dåndimpen.

Inne i stugan.

Här är några bilder på min kompis Kattas butik Hem och Hav. Butiken finns i denna gamla fiskelänga. Där är så mysigt att ni måste köra inom om ni har vägarna förbi. Falsterbovägen 39 i Höllviken. Hälsa från mig...

Kommentarer
Postat av: Sofias

Den fina butiken besökte vi i sommras,hon som stod där var jätte trevligt och man ville ha typ allt! Klart du ska ljusslingor i trädgården kommer att bli fantastiskt+ så himla trevligt att komma hem när det lyser så fin på tomten. Grannarna blir nog bara glada!(det blir iaf våra)



Sofia

2008-11-19 @ 20:40:21
Postat av: Brunkullan med Mosipperötter

Fin stuga! Men tänk vad ni fick:D



Beställde den där vackra duken du hade från Hem o Hav! Ringde numret du skrev, och de var så rara:D



Mailade dem min adress, och nu väntar jag bara på leverans och fakturan:)



Tack för tipset snälla du!



Susanne

2008-11-19 @ 21:01:00
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Malin

Det ska jag absolut göra men det blir nog först framåt sommaren;-)

Hälsar

/Malin

2008-11-19 @ 22:38:51
URL: http://twoswedishcottages.blogspot.com/
Postat av: Cecilia

Vilka fina bilder! Du har lyckats fånga en av de få dagar det var snä i Höllviken :)

2008-11-20 @ 10:01:48
URL: http://abbeau.blogspot.com
Postat av: Petronella

Hejsan! Så du gillar inte skridskor,hehe ;o) Vilka fina bilder du visar. Förstår att du blir lite ledsen men som du själv säger, Humlebacken är värt det!!

På tal om katter och rädsla för att låta dem gå ut så är det ett dilemma många har. Men olyckor kan ju hända även hemma även om det är mer ovanligt. Du har väl läst Snäckhusets blogg har jag för mej?! Deras Cosmos råkade ju illa ut även fast han var innekisse.

Självklart vill man ju inte att de ska råka illa ut eller försvinna. Vi bor ju på landet så för oss skulle det inte fungera med innekatter. Men ibland är man väldigt orolig, speciellt som vi varit med om allt med Mysan och Nisse. Jag brukar tänka att det är som med barnen, inte jämförbart annars, men man måste släppa iväg dem även om man är orolig :o)



Jag tror dock inte som vissa gör att katter lider av att vara inne. Så vågar du inte släppa ut dem så strunta i det. De är ju vana vid att vara inne. Kram Petronella



2008-11-20 @ 16:25:44
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com
Postat av: Linda

Så mysigt med en vit jul, tyvärr är det ju inte så ofta nuförtiden



Ha det gott

2008-11-20 @ 17:10:29
URL: http://lindam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0